Alla inlägg under februari 2008

Av Maria - 3 februari 2008 12:25



Ja, jag skulle väl inte lägga ut den här egentligen när ni har det så gött väder hemma men jag kunde inte låta bli....


Kamala stranden tycker jag är en så perfekt strand för det är inte så himla mkt turister. Det är fint för det är inga bilar alls i närheten. Barnvänlig och massor av små restauranger och "krimskrams" stånd vid stranden.


Idag var det toppen tyckte Olle.

Han fick flyga fallskärm efter båten wow....

Bilden kommer på hans blogg lite senare, den fick jag INTE lägga ut.


Imorgon är det måndag, igen...

Ny vecka med nya möjligheter, visst är det härligt?


Nu ska vi gå på HC Andersén och äta.

Vem vet, det kanske kommer en matbild snart....ha ha ha


Solkramar från mäj



Av Maria - 3 februari 2008 03:02

Va härligt det är att vakna upp när fåglarna kvittrar och solen skiner. Vet att det är bara shorts, linne och flipp flopp som gäller.

Jag tycker det ska bli jobbigt att komma hem när jag tänker på vädret i Sverige just nu.

Men, det går ju mot våren...härligt.


Idag blir det en beachdag med Lena och Dan tror jag.

Har lovat att Olle ska få flyga fallskärm efter båt och det verkar vara den dagen idag.

Vi har sparat så många saker till slutet att göra så vi får nog lägga på ett kol för att hinna med allt.

Rida elefant, gå på Fantasea, ut och snorkla igen, det det finns ju massor att göra varje dag om man vill.


Fick sms av Sandra att hon var hemma i Sunne nu i snöovädret.

-Sandra, Du vet ju vad du har att längta till, eller hur?

Fia åker snart till Indien i 2 veckor. Ska bli kul att höra hur det var.

Ja, jag tänker ju då i första hand på maten....

-Fia, Ha en riktigt skön semester och hälsa till  Micke med.


Pratade med Robin och Sandra igår.

-Tack Sandra för du skottar åt oss.

Glömde säga en sak till dig Robin.

När vi träffade Tou´s kompis, han som jobbar i kommunen här.

Berättade han att han kör cross och tycker det är skit kul. Tou berättade om dig så nu är du välkommen till honom och han tar med dig på cross här nere. Cykel ordnar han och även skydden m.m

Han kände även en annan svensk kille som kör här nere med.

Ska höra lite mera med honom om det finns några bra tävlingar som passar för dig.

Fränt va?


Nu står Dan och trampar för "matklockan" har ringt för frukost.

Ska bara få liv i mina grabbar först.


Ha en riktig bäst söndag på er för det ska jag ha.

Solkramar från mäj


Tänk på att...

Skotta snö ger bra motion, bra för "gäddhänget" så skotta på bara....




Av Maria - 2 februari 2008 14:21

I går åkte Rejjo, Angela och Filippa hem och det var super tråkigt.

Och idag åkte Sandra hem, också super super tråkigt.


Olle fick en happy Buddha av dem, hatten fick jag "ärva" av Angela och Patrik fick "Titta i taket" glasögonen av Mr KAMALAAAAAAAAAAAAAA.


Pratade just med dem hemma i Sverige och det spöregnade när de kom hem. De tyckte inte alls att det kändes kul att vara hemma igen.

Så, nu ska vi njuta av varje minut vi har kvar här nere i Paradiset.


Här kom det också en skur men skillnaden är att här slutar det efter 15 min och det är fortfarnade "pött varmt".

Nu har Patrik varit och köpt lite filmer. 6 filmer för 96:-

3 har inte släpts på bio hemma än.

Vi ska börja med TheHeartbreak kid.


Nu har jag bloggat färdigt för idag.


Sunhugs from ME


Av Maria - 2 februari 2008 13:30

Igår hade vi bröllop igen. Ett så mysigt par med deras goa dotter Linnéa. De hade även med nära och kära och avslutade kvällen med bröllopsmiddag på stranden. Innan hade allt Linneá hunnit med att ta sig ett dopp och som tur var hade mamma med sig en extra klänning som kom på senare när stranden var klar.

Anna ville även ha några bilder med Linnéa på, ja det fick ju bli "nakenfis" kort tillsammans med mamma och pappa i bröllopskläder.

Härligt tycker jag....


Igår var det en så fantastiskt fin solnedgång, himlen var nästan magisk.

Jag tog bara några kort med min kamera och det här var ett härligt kort.

Vår fotograf tog ca 450 bilder och de kommer att bli så himla fina.

Frågan kommer alltid, hur ska vi gå och stå?, vad gör vi om barnen springer omkring? osv

Då brukar jag säga till alla lite små nervösa brudpar innan:

-I Thailand får man göra precis som man vill, finns inget rätt eller fel.


Solkramar från mäj


P.S Nu bloggar jag ikapp.....

Av Maria - 2 februari 2008 12:58

Det här är den enda sopbilen jag har sett här nere sedan vi kom i november.

Annars brukar det vara en moppe som åker runt och tömmer de sk sopkorgarna.

Det vore ngt för "sopgubbera" där hemma, eller hur?


Det är mycket "sopsnack" just nu men så är det när "sopbubben" him self är här. Han bara skakar på huvet när vi åker förbi en sophög el liknande.


Nu ska jag gå över till våra trevliga grannar och ta mig en Singha. Ser att de tänt mysljusen och då är det bästa att passa på....


Solkramar från mäj


P.S kolla in elledningarna....

Av Maria - 1 februari 2008 12:53


Mums va gött det här var...

En toast Skagen med de super goda räkorna som finns här.

Det åt vi på Karlssons i Patong häromdagen.

En jätte bra restaurang som jag varmt kan rekommendera när man är sugen på något annat än Thaimaten.


Olle tycker jag bara tar matbilder...och jag får nog hålla med.

Det är många matbilder men det är ju det som är en dela av livet.

Att äta gott, dricka gott med goa vänner.



Solkramar från mäj


Av Maria - 1 februari 2008 12:06


Nu har Stina och Tou varit här på en snabbis.

De skulle vidare till hans mamma och sedan upp mot Suratani,

Lang Suan rättare sagt. Stina kommer tillbaka hit innan hon flyger hem igen.


Tou är nog en av de härligaste människor jag träffat med ett enormt varmt hjärta, ja Stina med såklart. Fast de hade så bråttom vidare tog han/de sig tid att ta med oss till en gammal kompis till honom som jobbar fsom politiker i "kommunen". Han var värre än mig att prata både på in och utandningsluften, då kan ni fatta vilken fart han hade.

Vi vill så gärna hålla våra ceremonier på Layan stranden men det är inte bara att komma där som falang och dra igång. Jag har kollat runt och luskat men det har inte varit så lätt. När vi träffade honom så var allt löst.

Hembjuda till honom, erbjudande om att låna både det ene och andra. Han har hand om hela området där vi önskar vara. Det är han som ÄR byggnadsnämden....ja fatta vilken kontakt.

Vi berättade att vi hade en kompis från Sverige som jobbade med renhållningen och lite hur det fungerade. Då blev han eld och lågor och ville ha mera info om det. Så nu får nog Kga energi och miljö hålla hårt i Dan.

Det finns ju lite att bita i här när det gäller den biten.


I genäld ville han att vi skulle komma till honom på hans kontor och dela med oss av vår kultur till hans personal. Även om vi kunde hålla engelska kurser för dem. När vi åkte hem skrattade Patrik och ja och sa:

Skulle vara kommunen hemma det.....


Ja tänk va det är härligt med livet om man bara är öppen och mottaglig...

Vet aldrig vem man springer på och vad det mötet kan leda till.


Massor av solkramar från mäj


Tänk på att....

Tacka Ja till livet och låt alltid dörren stå öppen för du vet aldrig vem som tittar in....

Ovido - Quiz & Flashcards