Alla inlägg under oktober 2008

Av Maria - 29 oktober 2008 15:12

Nu är det så tyst här hemma suck...

Robin är i USA, Texas hos sin "nya familj" och Olle i Sunne hos syrrorna så jag har ingen att "stri" med...

Som tur är kommer Alex och Dennis i helgen.


Olle ringde överlycklig i morse.

-Mamma gissa vad som har hänt?

-Det har snöat i Sunne, jippi!!!

Vilken tur att han och göra en snögubbe innan vi åker. Det var -5 igår kväll här hemma så den kändes nära med snö.


Nu ska jag hämta min nya mobil. Min gamla håller knappt ihop, väl använd.


Solkramar från mäj...

Av Maria - 26 oktober 2008 18:19

Vilken skön helg...

Våra vänner som vi träffade i Thailand var och hälsade på hela helgen så det har varit mkt Thailandsprat.

De kommer inte ner den här gången utan åker till USA istället.

Robin är på väg till Texas för att hämta ett boende, ja en husvagn modell större som de ska bo i istället för på motell. 295 mil enekl resa suck... men de kommer att få uppleva en hel del på vägen är jag säker på.

Nu är det bara 11 dagar kvar tills vi åker så veckan som kommer gäller det att fixa klart med allt.


Hade glömt bort att det var vintertid imorse så jag klev upp alldeles för tidigt för en söndag men jag fick lite extra gjort då.


Nu blir det bonde söker fru och slapp i soffan.


Solkramar från mäj


Tänk på att...

Inte proppa i sig en kebabrulle för fort...


Av Maria - 22 oktober 2008 16:58

Snart ser mitt kontor ut så här igen...

Arbetsställingen kanske inte alltid är den bästa, stolen är inte ergonomisk men det gör inte så mkt.

Ska bli så skönt att slippa sitta med torghandskar på som jag skulle behöva ha här hemma i "grottan" ibland.


Nu har Robin och Sandra varit borta en vecka och de har det så himla bra. Fått sin nya cross så snart blir det köra av. Kul att Jonas är med så de är två Vikingar som "kör skiten" av Jänkarna.


Solkramar från mäj...

Av Maria - 22 oktober 2008 16:29

Oj en ny upplevelse...

Nu är de ännu längre hm.....

Första gången jag var på det nu idag och jag är jätte tacksam att man blir kallad på det.

Hörde på radion att det tyvärr är många som inte går iväg och kollar, va synd.


Nu börjar snart nedräkningen tills vi åker den 6 november. Som sagt jag har en lista för listan för att inte glömma ngt. Det är så många saker den här gången att tänka på tycker jag.

Kollat på dator till Olle idag men fy va dyrt det är. Dyra "leksaker" kan jag tycka. Nu har han ju sparat till en själv men ändå...

Vart tog den gamla hederliga kortleken och klippdockorna vägen???


Det är så tomt hemma för Texas är hos Björn och Ing-Marie där han ska bo när vi är borta. Där har han det toppen så det känns bra. Mina dagliga prommisar uteblir för det går ju inte att gå utan hunde, eller???

Patrik är på Cinderella kryss så nu får vi kolla "Färjan" på TV om han är med ha ha ha.

Inte bara Katta som får vara nervis, eller hur Katta?


Tack alla "Te tjejerna" för en härlig helg där alla sinnen blev tillfredställda. Har träningsverk i magen efter allt skrattande och vågen satte nytt rekord efter allt ätande, men men.


Ha en bäst kväll för det ska jag ha...

Solkramar från mäj


Tänk på att...

Världen är en fantasktisk bok, och den som aldrig lämnar sitt hem läser bara en sida i den...

                                       

Av Maria - 20 oktober 2008 22:39

Nu börjar snart Nobeldagarna så nu ska jag jobba på cafét under hela veckan. Kom gärna över på en fika.

Massor av hembakat och goda mackor har vi att erbjuda.

Jag tycker att vi har, eller borde ha, en av de största turist attraktionerna som finns i Sverige. Tänk er att bli guidad av Alfred him self, bara det är ju en enorm upplevelse.

Så, alla ni som inte har varit på Nobelmuseet i Karlskoga passa på under denna vecka och gör ett besök. Jag lovar ni kommer bli imponerande....


Olle sa en gång:

-Mamma, jag tycker Peter är mera lik Alfred än Alfred är lik Alfred...

Hm...det ligger faktiskt något i det.

Kolla själva får ni se.


Solkramar från mäj


Tänk på att...

Nybakad paj med vaniljsås är mumma...

Av Maria - 14 oktober 2008 13:47

Jaha då börjar det drömmas om Hollywood igen...

När mitt liv stannade upp för ett tag och jag inte visste varken ut eller in så kände jag att nu, nu ska jag göra ngt helt annat.

Jag ska bli skådis....

Ha ha ha sa alla, du skådis?

Då tänkte jag, jag ska minsan visa att det går.

Blev medlem på statis för det kändes som en enkel första väg mot mitt nya jobb.

Jag väntade och väntade och ....ZZZZZZZZ

Nej det hände inget.
Men, en dag ringde det och frågade om jag ville vara med och spela teater och som vanligt så sa jag JAAAAAAA det vill jag.

Det blev 20 dagars turné i USA och då fick jag säga till alla:

-Siktar man mot Hollywood så kommer man till Chicago!!!

Hur som..så rinde det härom dagen och jag blev erbjuden att komma på casting för att spela in reklam film för TRE. Gissa om jag var uppspelt wow va fränt. Olle tyckte det var mindre fränt...

För det var ju HAN som skulle blivit antagen istället.

Det bästa av allt var att jag skulle prata på min naturliga dialekt och det får jag ju alltid höra att jag har. Perfekt tänkte jag riktigt bre Karlskoga dialekt.

Men, när jag kom dit och presenterade mig så sa hon:

-Du pratar ju inte Örebro dialekt?

Suck....de skulle ha en Nerkiiiiiing.

Jag fick spela in i allafall för jag var ju ändå där men det var ju inte vad de sökte efter.

Dagen efter hände det igen...

Fick ett mail och blev tillfrågade om jag ville vara statist i Nora. Picadilly Cirkus ligger inte i Kumla skulle spelas in på stationen och det behövdes statister. Nu vaknade Olle igen och ville självklart med.

Vi var några stycken som åkte upp och blev stylade och så snygga, eller hur?

Nu var jag glad att jag var en "hamster" igen för jag hittade gamla kläder från 60-talet som jag hade på mig.

En jätte rolig dag fast det var en hel del väntan. Tror faktiskt att jag är med i 5-10 sekunder ha ha ha.


Ja visst måste vi ha drömmar....för tänk på att...

Plötsligt händer det...


Solkramar från mäj

Av Maria - 13 oktober 2008 16:36

Det här är Melker en riktig goding.

Han vet hur man ska charma alla och är alltid glad.

Patrik´s syster son.


Idag är det lite synd om mig...

Varit och tagit bort en modell större leverfläck mitt på magen som bara har varit ivägen.

Tyckte det gick riktigt bra ända tills nu när bedövningen håller på att gå ur suck...

Men det kund varit värre tröstar jag mig med.


Imorgon skjutsar jag upp Robin och Sandra till Arlanda. Bor natt på pensionatet Birkestad, där är det suverän service....

Planet lyfter onsdag morgon kl 7.00

Är det packat????

-Nej, vi åker ju inte förnsän imorgon säger tidsoptimisten. Kan det vara min son måtro?


Ha en skön kväll för det ska jag ha


Solkramar från mäj


Tänk på att...

Inget är omöjligt

för den som inte behöver göra det själv.

(typ packa....ha ha ha nej då Robin du packar allt själv)

Av Maria - 12 oktober 2008 17:48

Jaha då har teknik Britta slagit till igen...


Kan inte få till bilden på Sandra rätt så nu ger jag upp...för idag.

Kanske den ligger rätt imorgon.


Solkramar från mäj


Ovido - Quiz & Flashcards