Alla inlägg under februari 2009

Av Maria - 24 februari 2009 05:36

Vi har massor av olika försäljare på vår lilla väg här i Kamala.

En dag kom glassmoppen och han har en liten truddilutt som spelar som givetvis alla barn känner till.

Även Olle...och Sandra.


Blomvagnen, sopkvast vagnen, kviv vagnen, hyllförsäljaren fast han går alltid. Möbel bilen och öl levernaskillen kommer också.


Solkramar från mäj

Av Maria - 24 februari 2009 05:32

Patrik och Harry var ute och raggade i den här snygga "lowridern" härom dagen.

De skulle köra bord till vå fest och hade inte så stor bil.

Men som tur är hade vår kompis den här perra bilen för den transporten.

Kul att fått så många thaivänner som är hjälpsamma.

Ja...även du med såklart Harry fast du är "farang"


Solkramar från mäj

Av Maria - 24 februari 2009 05:19

Nu finns det en sak jag längtar hem till....mitt internet...

Det fungerar inte och inte mejlen som jag vill heller.

Sitter och snikar in mig på The Bay´s just nu och Patrik tar thailektioner med Dengh.


Nu har som sagt Sandra åkt hem och det är jätte tomt utan dej snyft...

Alla saknar dej och speciellt Op!!!!

Nona och brudarna frågade efter dej

Mr Sutee samma sak...

Jag saknar mitt blomproffs.

Pia har tagit över nu så det går allt bra.


Tomt även utan våra kära grannar Pelle och Sara med deras goa ungar som också åkt hem till Svedala.

Vi saknar vår extra som Vigor...

Han som alltid kom varje morgon över gräsmattan och var kaksugen ha ha ha

 Moa som alltid kom och kröp upp i knät och gärna ville sitta nära Olle och mysa och solstrålen Hannes.

Ja självklart er med Pelle och Sara.

Snart du Pelle får du ta både semla och kanelbulle.

Kollade Sandras blogg och hon hade bild på semlor och skrev at hon tänkte på dej när hon åt den.

Tänk att för mig som älskar bakverk m.m att fått bott granne med en svensk bagarmästare och en 4á i EM i bageri.

Men....vi hade ingen ugn så det blev inga smak prov bara massor av fantasier om alla goda bakverk som han gör.

Till sommar´n då ska vi smaska, eller hur?

Sara jag lovar att jag ska ta över efter dig på stranden med alla prom...


Ha en fantastisk dag för det ska jag ha


Solkramar från mäj.


Tänk på att...

Var alltid öppen för nya människor

Du vet aldrig vem du träffar...

Av Maria - 17 februari 2009 02:00

Idag ska jag ut till havs med ett gäng tjejer, mammor på skolan.

Ska bli kul vi ska norr över.

En heldag så ikväll är det säkert lite varmt åt pälsen...


Kommer tillbaka med bilder.


Tack snälla Sandra för den fina bilden på vårt snöiga hus....

Nu längtar jag absolut inte hem fniss...



Solkramar från mäj

Av Maria - 14 februari 2009 21:01

Massor av alla hjärtansdag kramar från oss i Paradiset...


Fick ett jätte fint kort av Olle som han hade gjort idag.

Försökte med Patrik...

-Idag är det alla hjärtansdag!!! sa jag till honom.

-Idag är det alla hjärtansdag...sa han till mig.

Jaha...så var det med det.


Var på en ny jätte mysig liten rest och åt och dit ska vi flera ggr.

Hade inte så många bord men så himla god mat och billigt...


Nu är det natta igen...


Solkramar på Alla Hjärtans Dag från mäj

Av Maria - 11 februari 2009 17:02

Jaha så här glatt gäng var det som åkte hem på nattkröken...


Sandra har jobbat sista dagen idag.

Hon måste hinna vara lite turist också men även få lite bränna före hon åker hem.

Hon var ute med sina goa arbetskompisar som kommer att sakna henne när hon åker hem.


Patrik och jag har varit i Bang Tao på en mysig restaurang och ätit tapas mums... som vanligt.


Nu ska jag försöka få tag i Robin på skypen när jag nu kommer in på internet.


Natti natti kramar från mäj

Av Maria - 11 februari 2009 12:08

Det är bara massa kalas här nere i Paradiset.

Gittan fyllde  år och det firade vi på The Bay med go mat (såklart)dans och sång.


Gittan Lars Rose och Göran alla gamla Thailandsveteraner har för första gången i historien bränt upp sig...

Ja nu pratar vi öppna sår..brännskador...nytt skinn hela köret.

Apoteket gick med vinst den dagen på alla salvor de köpte...

Hur gammal måste man vara för att veta att man MÅSTE smörja sig här i Thailand???

Nej inte Göran förresten han är den enda som klarat sig för han vet hur man ska smörja ha ha ha


Vi har börjat jobba igen och det känns bra efter lite ledigt.

Vi har inte ngn dag under +30 och även i havet.

Kvällarna lika varmt och skönt.


Hoppas nu att vi har internet så jag kan blogga lite mera.


Ha det gött i snön för det har vi i Paradiset


Solkramamar från mäj


Av Maria - 11 februari 2009 12:02

Grattis var det till Rosita som fyllde 50 eller vad det nu var, kanske ngn mindre.

Vi var på snorklingsutflykt och hade kalas bra ihop med 17 andra Karlskogingar. Gissa om vi hade kul det var inte ett öga torrt efter alla skratt anfall vi hade.


Nu när ni har åkte ehm har vi "ingen" att skratta med...

Men vi ser fram mot Sälen m mkt skidåkande och mat såklart.


Ha det så gött där hemma och Mr Satey...Satee... Sankee eller vad var det han hette nu igen "Risotta"

Han hälsade så mkt till er och hälsade att Chang försäljningen gått ner efter ni åkte hem.


Solkramar från oss

Ovido - Quiz & Flashcards