Alla inlägg under april 2008

Av Maria - 20 april 2008 19:55

Ikväll kl 21.00 är det Pretty Woman. Har sett den flera gånger men den är så himla bra får bara inte missa den.

Jag gillar gamla filmer typ Dirty Dancing, Ghoost och Top Gun.


Men jag gillar även nya skulle vilja se Angel med Helen Bergström av Colin Nutley.

Ha en bra TV kväll för det ska jag ha....

Solkramar från mäj

Av Maria - 20 april 2008 19:35

Ikväll har Sandra och Robin varit här och vi har grillat gu´va gött det var. Vi grillade filé, lax filé och fläskkotletter. Hade vår typiska sommarsallad (den år så himla god) tzatsiki olika dipsåser ja det var inget som fattades.

Robin har varit i Hagfors och tränat inför nästa helg då han har crosstävling där.

Han har varit riktigt duktig och fått många sponsorer det är givetvis mycket tackvare att Anja Storryteller www.anjaek.se har hjälpt honom att göra en så proffsig broschyr.

Men, om det finns ngn där ute som känner att han eller hon vill satsa på en driven kille i motocross är det bara att höra av sig.


Igår var jag på Scandic tjejfest. Jätte kul att träffas och skratta åt gamla kort m.m god mat och möe vin. Vi kom överens om att vissa kort med kläd och frisyrstil var så gamla att de var inne igen...hm


Idag var vi på fotboll, Alex lag i Nora spelade mot DIF men tyvärr en förslust med 3-5. Alex gjorde första målet och gissa om han var stolt...


Var uppe hos Kristina i kyrkan i lördags och delade med mig av mina 3 månader i Thailand. Berättade om våra bröllop och hur det är att starta upp i ett nytt land helt från noll utan kontakter.


Sitter på blocker och jagar bil för vi har sålt våran Volvo så nu är det cykel som gäller....

Är det ngn som har en bra bil till salu? Hör av dig!!

Kanske skulle köpa en moppe, jag har ju vanan ha ha ha...


Ha det bäst

Solkramar från mäj


Tänk på att...

Ibland är det bra att titta tillbaka och se vad man egentligen har klarat av...

Men, jag tittar oftare framåt...


Av Maria - 2 april 2008 08:25

Igår eftermiddag när solen kom fram och det var alldeles blått på himlen tog jag med mig kaffekoppen och satt mig på baksidan i solen. Vi har lä där och det var +28 i solen jippi......

Det var så himla skönt och alla vårkänslor väcktes till liv igen.

Får till bra annonser som ska vara med i Allt om bröllop som kommer ut i maj månad. Både för PW och Zari.

Fick en bra kontakt med ett ftg i Örebro ang föreläsningar i veckan och det känns så bra. Jag håller på att sammanställer så snart kommer jag ligga med hos hennes företag. Måste även få till det där med powerpoint presentation men det ska nog lösa sig. Data är ju inte min starka sida men eftersom det finns folk som gör det redan måste ju även jag kunna fixa det.

Det känns lite stenålder att komma med overhead bilder.

Nu blir det till att repitera igen. Gick ju på stranden i Thailand och övade så jag får väl ta mig promenader vid Möcklen och få inspiration.


Idag försov vi oss, vaknade 7.30 suck...

Men Olle kom i tid som tur var.

Fattar inte varför jag stänger av klockan och tror att jag inte somnar om.


Fick tips om en bra sida

http://www.driftig.nu
Finns mycket bra ha saker där.


Blir ni som jag nyfiken på vem som är inne och läser er blogg? Nu har jag inte varit så aktiv som när vi bodde i Thailand. Känns som det fanns mera att skriva om där, men det händer ju saker här hela tiden också.


Ha en bäst dag

Solkramar från mäj


Tänk på att...

Ibland är det bra att stanna till och fundera på vart du är på väg...

Ovido - Quiz & Flashcards