Alla inlägg under mars 2009

Av Maria - 27 mars 2009 17:48

Nu är vi snart på väg hem.

Kommer hem till Karlskoga 1 april.


Trodde Robin skulle komma samma dag men han kommer den 2 april så det blir en tur till Arlanda igen...

Men det gör jag sååååååååååå gärna.


Pratade med Alex och Dennis häromdagen och då var det -16 och snöade för full suck...

Jag vill ha vår nu när vi kommer hem.


Massor av solkramar från  oss i Paradiset


Av Maria - 26 mars 2009 16:03

Här är vår nya reklam plats i Thailand...


Solkramar från mäj

Av Maria - 22 mars 2009 10:26

Nu är det mat igen...

Varit på Cape Sienna på brunch och gissa om det var gott.

Vi satt och åt i 3 timmar, det fans allt.

När vi efter 3 vändor på buffébordet som innehöll allt från sushi, lax, tapas rätter, rocklobster, tigerräkor m.m var klara för efterrättsbuffén kom de och frågade vad vi önskade till varmrätt!!!!

Jag orkade ingen varmrätt men 2 vändor på efterrättsbordet, det gick ner.

En fantasktik utsikt ingår också i brunchen.

De har Kamalas bästa läge och den bästa servicen av alla restauranger här just nu.

www.capesienna.com



Ikväll ska vi på Phuket stunt show, något som Olle säkert kommer att gilla.

Återkommer senare med info om deras show och buffé.

Jag kommer väl att rulla in på Arlanda snart.


Solkramar från mäj...

Av Maria - 13 mars 2009 10:12

Så här härligt kan det vara i Paradiset....


Solkramar från mäj...

Av Maria - 13 mars 2009 09:45

Ikväll ska vi har schlager fest på The Bay jippi....

Jag har verkligen saknat alla schlager helger hemma men ikväll ska vi kolla över de som varit och ha vår egen röstning.

Nu skulle du vara med Sandra.....


Nu är det fullt upp med allt som ska fixas innan vi åker hem.

Har en del möten som jag måste få inför nästa säsong.

Såg att flygstolarna var billiga hit nu.

Träffade en tjej härom dagen som flög hit Sthlm-Phuket direkt för under 3000:-

Det är billigt....


Nästa vecka är det Olles sista i skolan sen får han också lite semester.

Ska ev åka över till Lanta några dagar och se hur det ser ut där bla.


Imorgonhar vi det näst sista jobbet och hoppas som vanligt på fint väder, lika fint som på bilden med solnedgången.


Nu ska jag gå på fredagsmarken och shoppa det sista.

Men jag skulle helst slippa för där är det 120 grader varmt....


Solkramar från mäj....

Av Maria - 7 mars 2009 05:47

Nu är det lördag och vi ska bara slappa i helgen...

Pia och Harry bor i samma område som ni bodde i Angela och Reijo.


Patrik är till Pattay med en kompis Harry och ska kolla upp lite saker så jag och Olle bor hemma hos Pia hans fru med barn.

De sak även hälsa på Wiktor, skulle jag med vilja göra...


Nu är det inte långt kvar tills vi ska till Sverige igen och det är blandade känslor...

Kul att träffa alla nära och kära (om min säng) men mindre kul att åka från Paradiset.

Har fått så många härliga vänner och kontakter men de finns ju alltid kvar.


Idag ska Pia, jag och barnen åka in till Patong och handla för vi ska grilla ikväll. Har lite mulet väder men det är "pötthett".


Sandra...jag var på fredags marken igår och ALLA hälsade till dig ha ha ha

 Raw hälsar så mkt till dig och frågar alltid hur det är med dej. Hon saknar dej och vill att du ska komma tillbaka.

Jag sa att hon kommer om ca 42 veckor...


Massor av solkramar från mäj...


Av Maria - 7 mars 2009 05:17

Grattis till er....

Nu har de sagt Ja till Kärleken på en strand i Paradiset...

Lena & Benny var så jätte fina och inte ett öga vart torrt...

Johanna sjön deras låtar och vi skålande i champagne.


Middag överraskade vi med på Cape Sienna i sky baren, ett nybyggt hotell som precis har öppnat här i Kamala.

Utsikt över hela havet och Kamala stranden.
Maten var bland det godaste jag har ätit och jag har mumsat runt en hel del här nere. Servicen var i toppklass.


Vi sa till att de skulle stå klara kl 11 på morgonen och ha med sig allt för en övernatting. Lena blev lite nervis för hon trodde att vi skulle ta dem till en ö där de skulle bo i hydda...fy va mkt småkryp..

Men så var det inte...de fick en övernattning på The Palms hotell också ett nybyggt här i Kamala så det blev en tur på ca 200 meter bara.


En jätte fin dag och en super god middag som var den första på Cape Sienna men säkert inte den sista....


Massor av lycka till herr & fru Svanberg.

Var rädda om varandra och tänk på att Kärlek kan man aldrig få för mycket av...


Solkramar från oss som var med på er underbara dag här i Paradiset...


P.S En extra puss till snygga bruden från kusin Olle....

Av Maria - 3 mars 2009 13:59

Idag skickar jag alla tankar till min goding som fyller 20 år.

Kan inte fatta vart tiden tagit vägen...igen...


Ha en riktigt härlig dag i Las Vegas och hoppas du stoppar i en slant och vinner många många...


Tänk att nu får du göra allt  och lite till..

Tycker inte det var längesedan du var "piprensarn".


Massor av grattis kramar till goa dej från mamma, Patrik och Olle

Ovido - Quiz & Flashcards