Alla inlägg under mars 2008

Av Maria - 31 mars 2008 08:42

Idag vaknade jag och var riktigt pigg och sugen på livet igen efter min envisa förkylning...

Nu är alla friska och Patrik tillbaka på jobbet också.

Har kommit på att jag ska bli bättre på att träna, hm....

Träna innefattar väldigt mycket just nu.

Kan tex vara att ta en promenix, simma, städa, cykla, gå istället för att ta bilen överallt, ja allt jag rör mig utöver det vanliga, det låter väl bra?

Tog en riktigt lång prom imorse när jag tog sällis med Olle till skolan. Texas är på "semester" i Nora så det är lite tomt att gå själv men det blir ett snabbare tempo då.

Pratade med Thailand igår och det var nästan inga turister kvar bara solen och värmen och det duger länge.


Fick ett roligt sms att vi är bjudna på bröllop i september och i november. Det i november är i Thailand men inte ngt som vi arrangerar, det ska bli kul, ett riktigt Thailändskt bröllop m munkar.


Nu ska jag ta hjälp av Anja att få till en bra annons i en bröllopstidning som kommer ut i maj.


Ha en bäst måndag för det ska jag faktiskt ha

Solkramar från mäj


Tänk på att...

Livet blir roligare om du ser mer till möjligheterna än problemen



Av Maria - 23 mars 2008 22:33

Glad Påsk på er goa vänner och även de jag inte känner...

Gu´va längesedan det var jag skrev nu. Men jag har inte varit på humör. Har ju tjatat om min förkylning som inte vill ge sig. VArit dålig till och från sedan början av v 9. Vaknade med 39 i feber i veckan och då gick jag faktiskt iväg till vårdcentralen för att kolla vad jag har. Precis som jag trodde en riktigt envis förkylning....

Det är ju tur för det är övergående men jag har nästa glömt hur det känns att vara frisk.


Vi ahr haft en mysig påsk med mycket god mat.

På påskafton var vi hos Cina och Rolf på lunch och hade jätte trevligt. Alla baranen har det toppen för där finns det ytor att röra sig på.

Och vi vuxna har det toppen med, för att de har ytor att röra sig på.....

Senare på kvällen var vi hos Lena och Håkan och mumsade go mat igen....


Idag har vi varit och grattat Jennifer som fyller 19 år hurra hurra hurra....


Patrik har poker kväll med grabbarna så jag passar på att blogga lite.


Idag har jag försökt mig på att göra en egen hemsida. Det gick riktigt bra till en början men sen blev det inte som jag hade tänkt mig. Men nu ska jag greja tills den blir bra. Ska ha den till mina föreläsningar har jag tänkt.


Ha nu en riktigt skön måndag på er...

Natti natti kramar från mäj




Av Maria - 8 mars 2008 09:07

Hörde att min stora idol på den tiden, ja det sitter väl kvar... Patrick Swayze är sjuk i cancer. Jag vet inte hur många gånger jag har sett den här filmen Dirthy Dancing. Han var alla tjejers favorit...

Den här kommenatern kommer jag aldrig att glömma. Vi var nog många tjejern som drömde om Patrick.

Tur att jag har en egen Patrik nu då...


Idag är det dop för Melker det ska bli kul.

Ikväll lite fest för Robin som fyllt år.


Ha en bäst helg

Solkramamar från mäj

Av Maria - 5 mars 2008 16:27

Idag har Olle och jag bullbak, vi är båda sugna på deg.

Olle är jätte duktig och tycker det är kul att baka. Igår bakade vi 2 mjuka kakor, en med lingonsmak och en saffranskaka.


Igår lagade jag något som blev riktigt gott faktiskt.

Hade tänkt göra pizza men det tar lite tid och Martina, Peter och Melker skulle komma och hälsa på så det fick bli ngt snabbare.

Koka tortellini, bryn tacofärs, kassler behöver ej bryna, purjo, champinjoner, soltorkade tomater och fetaost. Lägg det i en form häll över krossade tomater,  matlagningsgrädde strö över riven ost och skjuts in i ugnen i ca 10-15 min. God sallad och tacosås till det blev jätte gott och plättlätt.

Så nu har ni middagen klar....


Melker har blivit så stor är 7 månader och så himla go. På lördag ska vi på dop det ska bli kul.


Nu ska det penslas bullar


Solkramar från mäj

Av Maria - 3 mars 2008 14:57

Fy va jag har varit dålig, förkyld, feber och ont i "protesen". Trodde inte jag skulle bli sängliggande men jag var tvungen att ligga still i några dagar. Nu mår jag bättre som tur är. När man är så där dålig är det svårt att komma ihåg hur det är att vara frisk och kunna göra allt man vill utan att svettas ihjäl och vara tvungen att gå och lägga sig.


I lördags var det i allfall rätt låt som vann, den tror jag vinner hela tävlingen.

En riktig schlager tycker jag det var.


Idag fyller Robin 19 år                                     HURRA HURRA HURRA för Världen bästa Robin...

Han och Sandra var nyss här och fikade och jag kan fortfarande inte fatta att "ongen" har blivit så stor.


Han är ute och letar sponsorer tills den här säsongen så om det finns någon där ute som vill göra en god gärning så är det bara att hojta till.

Anja har varit så snäll och hjälpt honom att göra i ordning en jätte snygg folder om honom som han ska lämna till lite olika företag som kan tänkas hjälpa till lite.

Han ahr gjort lite olika paket i olika prisklasser med allt från reklam på crossbussen, tryck på kläder och hojen m.m


Nu kommer snart Kalle så hemsidan ska bli riktigt fina med alla våra kärlekspar på.


Solkramar från mäj


Tänk på att...

Vi har en fantastisk kropp som säger till att vi behöver vila, det gäller bara att vi lyssnar på den.

Ovido - Quiz & Flashcards