Alla inlägg under april 2009

Av Maria - 28 april 2009 22:01

Jippi...

Som man tänker så blir det...

Fick jobb (igen) idag som personlig assistent.

Ska bli så himla kul att få jobba med något helt nytt som jag aldrig gjort tidigare och framförallt få jobba med människor.

Ja, nu jobbar jag ju med människor hela tiden men inte så här.


Jag återkommer nog med något snart om mitt nya jobb...


Solkramar från mäj...


Tänk på att...

Sluta aldrig att drömma...

Av Maria - 28 april 2009 08:29

Nu tar jag lite ledigt från bloggandet...

Jag kommer nog tillbaka lite längre fram.


Ha det gott och kom ihåg att ta tillvara på ALLA tillfällen som dyker upp...


Solkramar från mäj

Av Maria - 8 april 2009 10:13

Igår var jag på mitt nya jobb...

Bröllopspalatset i Degerfors.

Har du inte varit där så är det ett tips att besöka.

Där finns allt du behöver för bröllop och fest.

Bröllopsklänningar, balklänningar, festklänningar, herrkläder, underkläder, smycken, hattar, sjalar, väskor, skor, såpbubblor trevligt bemötande av "Prao Maria", Gittan och Annelie som är "rund om maggen" ...ja allt....

Där finns också Martin som driver Smyckestudion. Smycken som du inte hittar överallt och han gör även egna smycken och gör om dina gamla om du vill.

En presentbutiken Kreate där Jenny jobbar. Har jätte fina presenter, också utöver det vanliga.

Där finns även 2 tjejer som startat eget och syr upp kläder. Det tycker jag är tufft av 2 tjejer som slutade gymnasiet förra året. De har fullt upp och hinna med alla beställningar till balerna nu i år.


Tänk va tiden går fort när man har roligt, dagen bara försvann.

Kul att träffa alla förväntansfulla tjejer som hämtade och provade sina balklänningar.

Några brudpar som provade kläder till deras underbara dag.

Ett rysktpar som köpte deras bröllopskläder hos Gittan för det fans inga som passade dem i Ryssland där de skulle gifta sig.

Någon ville bra köpa en snygg aftonväska och handskar.

Några äldre damer som drömde sig runt bland alla vackra klänningar och accesoarer (stavar man så tro?)


Det var en "Trött i benen Maria" som kom hem på kvällen, är ju inte van att stå och gå en hel dag.


Stina och Tou kom och nattade över så vi åt och pratade Thailand och hade drömmar inför framtiden.

Tänk om några år...Bodalsbacken kommer inte att vara vad den är nu ha ha ha...


Nu är det en ny dag med nya utmaningar.


Solkramar från mäj


Av Maria - 7 april 2009 10:00

Tänk va livet är spännande, bara man tar sig ut ur stugan.

Igår var jag på jobbsökardag och det gav resultat direkt så idag ska jag jobba. Där möter jag säkert ngn som har ngt annat i bakfickan att jobba med.

Wiii va kul det ska bli...

Här talas det om att det är svårt att få jobb!!!!!

Skämt å sido...visst finns det jobb om man bara är öppen för allt.

Fönsterpust, jobba i tobaksaffär eller tom köpa tobaksaffären, jobb på ISS, ja det är bara 3 jobb på en lite fjuttig blogg artikel.

Kanske skulle jag ha en "alljobb service"??

Rycka ut där det behövs, tänk va roligt och omväxlande, det gillar ju jag.


Imorgon kommer det bild på mitt jobb idag.

Kul nu har jag ngt att blogga om även här hemma.

Fortsättning följer...


Ska bli kul att få träffa er till påsk Matte & Kickan. Ta med era Thailandsbilder så får vi drömma oss bort en stund igen.


Nu ska jag fräscha upp mig, bäst att vara lite "städad" när jag ska jobba.


Ha en bäst dag för det ska jag verkligen ha...


Solkramar från den obotliga optimisten...mäj...


P.S Visst har jag tagit en läcker bild på goda exotiska plankor jag gör....


Av Maria - 6 april 2009 07:56

Va härligt det är att kunna sitta vid datorn och den fungerar utan problem.

Att kunna jobba igen, mejla, blogga, lägga upp bilder m.m

Därför 3 på raken...


Den här veckan ska det bli jobbsökar vecka.

Jag är öppen för alla (ja nästan ha ha ha) förslag.

Är det ngn som har ett jobb i bakfickan så är det bara att hojta till...

Jag kan nog klara av det mesta om inte annat så lär jag mig.

Vill ju inte dö nyfiken så jag måste ju prova på ngt nytt..


Solkramar igen...

Av Maria - 6 april 2009 07:52

Nu har vi firat 20 åringen Robin och Helena som fyllde 35 år. Grattis till er igen....


Vi var även på tonårskalas...

Sigge fyllde 13 år i lördags hurra hurra hurra....


Idag ska jag ta mej en tur till Gittan och se hur Bröllopspalatset har det.


Solkramar från mäj....


Av Maria - 6 april 2009 07:41

Jaha då var vi hemma igen...

Visst är det skönt att vara hemma och jag har verkligen saknat min enormt sköna säng och kudde.

Har fått hämta Robin & Sandra och kramat länge på dom. Alex och Dennis har vi fått krama på hela helgen. Texas har också fått haft kramkalas med oss alla.

Solen tog vi med hem men värmen kommer snart, den fick inte riktigt plats i väskan.


När jag kom in i köket här hemma så såg jag min kalender som var kvar i november, har tiden stått stilla???

Ja så är det nästan, vi gör som björnarna här hemma, somnar in en stund för att nu ta nya tag igen.

Märker så tydligt vad klimatet gör för oss människor va mkt lättare allt går med behagligt väder och inte så mkt kläder....

En thai kompis frågade mig efter att ha sett vinterbilder på vårt hus med massor av snö.

-Hur kan du välja att bo där Maria? sa hon

Ja hur kan vi, tänkte jag.

Men, jag tycker iallafall om våra årstider och den här tiden som kommer nu älskar jag.


Nu är det påsklov för Olle så det kommer nog att bli Sunne för honom. Längtar till syrrorna såklart.


Solkramar från mäj...




Nu har vi snart varit hemma 1 vecka

Av Maria - 1 april 2009 06:22

Nu är vi hemma i Svedala igen....Tänk att 5 månader går så fort.

Blev hämtade på Arlanda av kompisar vi träffade förra året i Paradiset så igår gick vi igenom 5 månader vad som hade hänt.

Det belv gratinerad falukorv och mos med kall god mjölk.

Nu smäller väl magen av när det kommer mjölk....


Skulle sätta i mitt svenska telefonkort som jag inte anv på hela tiden och jag lyckades hitta det bland alla sakerna också.

Men...vad hade jag för PIN kod???

Givetvis slog jag fel 3 grr så det blev spärrat.

Efter en signal till kundtjänst så var det fixat.


Vaknade kl 5 imorse och kunde inte sova så nu sitter jag och kollar soluppgången och tänker att det är samma sol jag har njutit av varje dag i Thailand fast den är inte riktigt lika varm här...än...


Det ska bli mysigt att komma hem till vårt hus, min säng, ta en fika med kaffe och bullar vid köksbordet, träffa alla vänner, dricka kallt vatten direkt från kranen men att få träffa Alex, Dennis och Robin det ska bli bäst.


Trodde Robin skulle landa idag men han kommer först imorgon så det blir att ta sig en tur till Arlanda imorgon med.


Olle hoppas på snö där hemma så vi får väl se om det finns ngn kvar.


Ses snart


Solkramar från mäj


Ovido - Quiz & Flashcards