Alla inlägg under november 2008

Av Maria - 29 november 2008 11:20

Jag tror att nu kommer det att finnas billiga flyg/resor till Thailand efter det som händer.

Många känner att de inte törs åka hit pga av det som händer i BK.

Hos oss på Phuket märker vi ingenting...


Om jag var i kalla Svedala, hade semester kvar, trött på regn och mörker, sugen på sol, värme, go mat och kall Singha då skulle jag passa på att åka hit.

Vi har kontakter på billigt och bra boende både i Kamala och Surin.

Nybyggt fräscht hotell i Surin ca 300 m från havet.

Dubbelrum THB 1900

Familjerum THB 3900, 2 sovrum 1 allrum

Alla rum har TV, AC. kylskåp, internet finns i receptionen.

Frukost och solstolar ingår i priset.

Kalas pris...


Jaha då är det bara att ni packar väskan eller ryggsäcken med tandborste och kreditkort och kommer hit.


Nu ska vi grilla och dricka gott vin som Sandra hade med.


Solkramar från mäj


Tänk på att...

Man ska ta tillvara på alla tillfällen man kan...

Av Maria - 29 november 2008 11:06

Nu tycker jag verkligen synd om alla thailändrare här nere som jobbar med turismen...och det är ju några stycken som gör det...

De tror inte att det ska komma några turister efter det som händer i Bangkok.

Här hos oss på Phuket märker vi ingenting och tur är väl det.

Jag kollar varje dag på Britt-Maries blogg

http://gingmalee.blogspot.com/

Hon är väldigt uppdaterad på det som händer.


Solkramar från mäj

Av Maria - 28 november 2008 16:18

Idag har vi eller rättare sagt Olle haft julafton.


Vi var till flygplatsen tidigt i morse och hämtade Sandra. Var ner till Surin på hemvägen och åt frukost och Sandra kände sig som hemma igen.


När vi kom hem så erbjöd sig Olle att bära och packa upp resväskan...

Undra varför???

Jo, det var paket med till honom pepparkasdeg mums...

Julklapp från Kicki som INTE får öppnas förnsän på julafton.

En liten (några timmars) tupplur mitt på dagen blev det medans vi var ner till Katathani och träffade ett par och vi levererade även bilder till förra paret. De fick så jätte fina bilder, kommer snart måste bara ladda upp dem.


Middag på The Bay och lika gott som vanligt.


Nu sitter Sandra och Olle vid datorn och kollar gamla reklam klipp på U tube och "gapflabbar".

Olle är överlycklig för han har lyckat hitta ett öppet nät så han kommer åt internet.


Imorgon är det lördag men för oss jobbar dag. Förberedelser inför söndag då vi har ett jobb tidigt kl 9.00 Det första morgon jobbet.


Natti natti på er


Solkramar från mäj


Tänk på att...

Bättre en ödla på balkongen än en orm i kalsongen....

(beror på vilken sort såklart...)

Av Maria - 28 november 2008 16:07

Jaha nu har det hänt...


Fick sovmorgon så Patrik gick upp och skulle skjutsa Olle till skolan. Olle satt och åt frukost och så hörde jag

-PATRIK EN ORM!!!!!!!!

-Tyst.....hörde jag tyst från Patrik.

Gissa om jag satt spik rak i sängen!!!!


Vi har glasdörrar från tak till golv och Olle satt och åt frukost när han fick syn på ngt på vår altan. Han reste sig och tittade ut och där var den...

En kobra 2 meter lång som blev livrädd och vände om och pös iväg ut på gr

äsmattan igen.


Patrik ut efter och såg hur den ringlade iväg..

Ja ni förstår att det blev ju ingen sovmorgon för mig mera den morgonen.

Fast konstigt nog så stör det mig inte så mkt som jag trodde det skulle göra. Visst kollar jag vart jag sätter ner tassarna och speciellt när vi går hem och det är mörkt.


Morgonen därpå så hade vi ett nytt husdjur, en ödla modell större som var och nosade på vår altan.

Tror det står en skyllt vid oss med texten:

Välkommen alla djur här finns det mat.....


Solkramar från mäj


Av Maria - 24 november 2008 11:35

Idag hade jag en lunchträff med en svensk tjej som jobbar som frissa här. Jätte trevlig tjej som gör både hår och make-up. Hon jobbar som det hemma i Sverige, alltså att göra brudarna fina för den stora dagen....


Nu har det varit "skit" väder för länge tycker jag. Det är ju varmt men mulet suck...

Vill ha kanon väder på onsdag för då är det jobb igen.


Sandra....hör av dig så vi får pratas vid innan du åker hemmifrån. Du vet medskick listan är lååååååååååååååååång.

Vi läntar tills du kommer och det gör tjejerna på Rock City med. Vi var där en snabbis igår och de hälsade till dig *asg*

Prova gärna skype ikväll.


Olle har varit hos Nona och klippt sig, hon som är en han??? eller hur det nu är.

Så nu har vi en så snygg grabb igen med kort hår.


Ikväll blir det mat hemma ngt gott på grillen.


Ha det gött i snön...

Solkramar från mäj


Tänk på att...

Sträck aldrig på dej under en takfläkt som snurrar för fullt om du är lång som jag...

(jag gjorde det, så nu har Olle och Patrik ngt att skratta åt...)


Av Maria - 20 november 2008 12:39

Jaha nu åkte det av och det regält...

Olle tyckte att det var snyggt MEN det passade inte mig...hm..

Frågade Patrik om han "gör slut" med mig om det inte blev bra men han bor kvar ...*asg*


Idag har det varit en tjej här och gjort reportage om Olle och hans skola, det tyckte han var kul.


Ska upp till Surin till våra goa thaivänner och äta middag nu. De har restaurang precis vid stranden och ahr jätte god mat.


I mogon är det fredag igen....tiden går lika fort här som hemma.


Ha en bra dag


Solkramar från mäj


Tänk på att...

Kärleken måste precis som blommorna, vattnas...





Av Maria - 17 november 2008 16:40

Nu ska ni få ett super tips av mig.

Hälsade på en gammal kompis till mig innan jag åkte till Thailand som har öppnat (för ca 1 årsedan) en jätte rolig butik i Karlskoga, Lottas skafferi, se länk till höger eller

http://www.lottasskafferi.com/

Hon har det där perfekta när du ska till ngn som  har allt.

Jag var till en vän innan jag åkte och köpte med lite goda ostar, annorlunda marmelander och hennes eget bakade hårda tranbärsbröd. Allt var inslaget i en jätte fin presentförpackning och det VAR uppskattat.


Kom ihåg att hälsa till Lotta från mej när du går dit...


Solkramar från hon som skulle ge vad som helst för hennes goda ostar nu...

Av Maria - 17 november 2008 16:22

Mums ikväll har vi ätit hemma. Fläslfile en hel färsk stor 17:-, pommes friterade i wokpannan och sallad. Tänk va bra det går att laga i en wokpanna. Men det skulle jag aldrig gjort hemma.

Vi har köpt en elgrill kanoners...

Patrik tyckte inte det var så kul förra året med vanliga grillen men kol för de var som vedträn och tändvätskan var en bit gummislang....

Men nu gick det jätte bra.

Idag har vi bara varit lediga och umgåtts med Stefan som åkte hem idag..stackars han till regn och rusk.


Tog en snabbis till Patong för han skulle handla och då passade vi på med.


Igår fick vi mail att vi får besök av L & B och det var verkligen kul...ni är så välkomna.

Kom ihåg "dunken" bara ha ha ha...


Imorgon ska vi till Katahani som vi skulle idag för hon var ledig.

Det är så skönt nu när vi har bil.

Fattade inte hur vi klarade oss förra året med bara moppar.

Åkte ända ner till Katathani ca 40 min på moppe och det bara var så.


Ska klippa min imorgon, undra om det ska bli Marie Fredriksson kort???

Kommer en bild på resultatet.


Ha det så bra


Solkramar från mäj


Tänk på att...

Stäng aldrig några dörrar

Det är alltid bara att ha lite olika val

Ovido - Quiz & Flashcards