Direktlänk till inlägg 24 november 2008

Lunch träff...

Av Maria - 24 november 2008 11:35

Idag hade jag en lunchträff med en svensk tjej som jobbar som frissa här. Jätte trevlig tjej som gör både hår och make-up. Hon jobbar som det hemma i Sverige, alltså att göra brudarna fina för den stora dagen....


Nu har det varit "skit" väder för länge tycker jag. Det är ju varmt men mulet suck...

Vill ha kanon väder på onsdag för då är det jobb igen.


Sandra....hör av dig så vi får pratas vid innan du åker hemmifrån. Du vet medskick listan är lååååååååååååååååång.

Vi läntar tills du kommer och det gör tjejerna på Rock City med. Vi var där en snabbis igår och de hälsade till dig *asg*

Prova gärna skype ikväll.


Olle har varit hos Nona och klippt sig, hon som är en han??? eller hur det nu är.

Så nu har vi en så snygg grabb igen med kort hår.


Ikväll blir det mat hemma ngt gott på grillen.


Ha det gött i snön...

Solkramar från mäj


Tänk på att...

Sträck aldrig på dej under en takfläkt som snurrar för fullt om du är lång som jag...

(jag gjorde det, så nu har Olle och Patrik ngt att skratta åt...)


 
 
Ingen bild

Fru Max

24 november 2008 20:04

Hej
Kom äntligen på att jag kunde läsa om hur ni har det där här;-) Verkar som det e lika bra som vanligt. Tänker allt ibland på hur ni gottar er. I år gick våra respengar till det nya badrummet och en soffa. Men men man får välja ibland. Thailand finns ju kvar.... vi har ju redan varit där en gång i år. Lycka till med kommande bröllop. Kram Anna

 
Ingen bild

Kristina L

24 november 2008 23:13

Hejsan Maria!
Åh, jag tycker håret blev jättesnyggt, du passar i allt förstås - en riktigt strålande brud, som vanligt! Här hemma är det varmt och skönt och soligt, sitter på altanen med en Margarita och håller på att svettas ihjäl, och är glad när solen går i moln ibland. ..... Öh...... typ..... inte så sant..... jo, någonstans i världen är det ju så, men INTE här: det är snö, ett par minusgrader och jag fryser in i märgen hela tiden.
Yngste sonen Rikard var i Karlsborg i helgen, han har i allafall klarat jägartestet nu. Han berättade med inlevelse, han kunde knappast gå i morse.... det var inte light-jympa om man så säger.... han fick sova i så där 3 timmar under helgen! ... Må gott, på torsdag är det Drivkraft - de skall få äta mexikanskt! Kramar i massor, Kristina - ge Olle en puss på kinden, hans klass kommer till Söky om en dryg vecka!

 
Ingen bild

Maria

26 november 2008 05:08


Kul att ni hälsar på mej här i Paradiset.
Anna du vet att Thailand står kvar men badrummet är ett måste...
Kristina du sitter säkert med en Margarita men varm för att hålla värmen fniss...
Då ser vi fram mot en "vilt middag" nu när ni har en jägare i familjen. Olle hälsar för den roliga "historien" du gav honom. Den blir säkert hans nästa. Jag har lagt i handbromsen för hans inte så alltid rumsrena skämt nu.
Ha det så gott solkramar från mäj...

 
Ingen bild

kristina L

27 november 2008 23:14

Tjena,
kommer just från ett kreativt möte med de driviga tjejerna. Jag blir alltid på så himla gott humör av att träffa dem alla - fast vi saknade dig förstås. Nej, du det blev ingen Margarita! Det blev ändå mexikansk buffé och eftersom jag körde bil så tog jag ett glas vin när jag kom hem! Ha det jättegott och varm kram från mig till dig!

 
sandra

sandra

28 november 2008 07:05

Hallå =) Nu har vi firat Thanks giving med en amerikansk familj. Jätte trevligt, så nu är vi mätta så vi spyr. Vi har också haft pissväder nu i några dagar, puh så trött på de nu. Vi vill ha 30 grader och strålande sol. =) Massor av kraaamar

http://sandragranath.blogg.se

 
sandra

sandra

28 november 2008 09:23

Vi var hos någon familj som de köper virke av till alla containerna. Så de bjöd hem oss till dom på thanksgiving =) Åå va gott, Hälsa Sandra från oss. Nu är det bara 3 veckor kvar här =( Kommer längta tillbaka... Det här var det bästa och de roligaste jag varit med om. Jag ska tillbaka det är en sak som är säker :D Säg åt olle att han lägger upp mer bilder på sin blogg, säg att han visar frillan =) Kraaamar

http://sandragranath.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 18 januari 2010 02:49

Jaha, då var det måndag i Paradiset igen.   Den här veckan är det mycket på G. Roliga möten och lite annat smått och gott.          Så här bor vi i vårt nya hus nu. Jätte mysigt men en otrlolig färgsättning inne. I hela huset har vi b...

Av Maria - 16 januari 2010 16:14


Men oj va det var länge sedan jag bloggade fick jag se. Har ju fullt upp på dagarna med både jobb och annat besök. Rosita & Janne har varit här och vi hade kul som vanligt. Möe skratt å tokigheter blev det. De höll inte på att komma hem he...

Av Maria - 27 december 2009 09:30

Nu är julen slut igen... Nu är det inte samma julstress här som hemma visserligen.   Var till temlpet och munkarna igår. Det har blivit vår tradition och det känns skönt. En dag som jag skulle viljat haft Robin, Sandra och Sofia här....   V...

Av Maria - 25 december 2009 16:14

      God fortsättning... Hade en härlig julafton igår. Jul lunch på stranden. Hämtade Rosita & Janne "mitt i Kalle Anka" Vi träffades ett helt gäng nere hos våran "favvo" Mr Sutee på stranden för julmiddag på kvällen. De hade gjort s...

Av Maria - 23 december 2009 11:38

     Vi har så många husdjur här hos oss. Det här är Fegis, vi kallar honom det för i början var han en riktig fegis.   Han är bara en valp och det märks för han kom i morse med Stinas sko i munnen. Det luktade väl "gott" så klart.   ...

Ovido - Quiz & Flashcards