Alla inlägg den 9 februari 2008

Av Maria - 9 februari 2008 02:32


Jaha, då har Lena och Dan åkt hem så nu är det bara vi kvar....

Det har varit så mysigt att de har fått varit med i vår vardag här i Thailand.

Dan tyckte nog att det var lite väl varmt men han har tagit plats under parasollen. Lena har njutigt av varje minut och verkligen passat på att bara lata sig.


De har verkligen haft tur med vädret, regnat ngn natt och ngn kväll.

Igår kväll när vi skulle ha mysmiddag på en av de många restaurangerna som ligger precis vid havet så kom det ett riktigt regn och åskväder så vi fick flytta in. Det regnar vågrätt här nere känns det som. Finns inte ett paraply som står emot ett regn här.....


Idag ska vi ta mopparna ner till Rawai till Lena och Åke. Först ett möte i Kata Noi. Vi ska också träffa Kenneth och planera ett nytt paket tills nästa säsong det ska bli kul. Försöka hinna med att träffa Britt-Marie en svensk tjej som just har öppnat Phukets minsta pensionat m 2 rum.


Ikväll har vi schlager baren på The Bay. Vi får väl nöja oss med gamla favoriter och jag tycker det är sååååååå synd att jag missar den riktiga hemma. Hoppas E-type vinner utan att ha hört låtarna. Han gillar jag!


Det är alltid lika roligt när jag vaknar och slår på datorn och kolla mailen och sedan bloggen. Dels hur många som varit inne och hälsat på och om ngn har skrivit en kommentar (börjar bli som Olle). Jag måste erkänna att jag blir nyfiken på vilka som delar vår vardag med oss här nere. Tror inte jag kommer vara en lika flitig bloggare när jag kommer hem till Sverige igen men jag ska försöka för jag tycker det är kul.

Då får jag skriva om när jag är ute och går i skogen m Texas vilket jag tycker ska bli så härligt, att det är regnigt eller snöigt, att bilen inte startade, va dyrt det är att gå ut och äta och handla mat, byxorna har blivit för trånga....

Gu´va positivt det låter...så där negativ är ju inte jag det får bli om andra saker.


Igår sprang våran häst och kom 6, han var nog instängt tror jag. Det längtar jag till, att få gå på trav och kolla in hästen.

Det är nog faktiskt vissa saker som ska bli kul att komma hem till.

Måste ju börja ladda för det snart....

Förutom att träffa barnen och nära och kära så ska det bli kul att få gå upp till tjejerna på vårat Konsum på Skrantahallen och handla mat.

Laga mat hemma, sova i min goa säng, gå till brevlådan och hämta Karlskoga Tidningen på morgonen och sitta och läsa den länge med en god frukost, sätta blommfröer till sommarens blomrabatter, ta en tur med min motorcykel lite längre fram såklart och få laga en god middag och sitta länge länge och äta tillsammans med Robin, Sandra, Alex och Dennis det ska bli kul.


Ja det gäller att hitta det härliga i livet, eller hur?


Dagens "Att tänk på" blir en kommentar jag hörde på stranden häromdagen.

Vi brukar åka upp till Surin beach och bada. Där ligger vi alltid vid Mam´s seafood för de är så himla trevliga och enormt gästvänliga. Där jobbar en kille som heter Eddie som har hand om solstolarna och drickabeställningarna. Ja egentligen gör han nog allt där för han kan service. Han har show där hela dagarna och ställer på och skojar med turisterna.

En dag när vi kom dit så möttes vi son vanligt av hans stora leende och hejande på oss.

Han berättade at han hade glömt sina solglasögon hemma.

-Men, det gör inget för då får jag kisa med ögonen och då ser det ut som jag ler, sa han.

Han såg det positiva i att ha glömt solglasögonen han.....


Nu ska vi ta sticka iväg till Rawai.

Ha en bäst lördag på er för det ska vi ha..

Solkramar från mäj


P.S Ett stort Grattis P-O, va kul!!

Ovido - Quiz & Flashcards