Alla inlägg den 4 februari 2008

Av Maria - 4 februari 2008 15:41

Ja nu kom det en matbild igen....

En ananas fylld med smaskigheter blev det till lunch idag.


Idag har jag haft en kontorsdag i min "bekväma" kontorssoffa. Måste jag nog ta en bild på så ni får se. Får "jämt lite ont i ryggen och benen" när jag sitter där eller här menar jag ju.

Patrik har guidat runt "turisterna" i Kamala och visat en enorm utsiktsplats.


Jag sammanställer paketen inför nästa säsong och nu är det snart bara Kalles tur att få ut dem på hemsidan. Nu har den nya hemsidan kommit upp men det är lite text som ska ändras och så ska ju alla nya bilder och referenser ut.

Fick en förfrågan idag och de tyckte vi hade en fantastiks hemsida, kul kul.

Varit i Surin och skaffat skräddarkontakt så nu Gittan kommer det en thailändare till dig och hjälper till under din högsäsong med stundenter ha ha ha

Blev även erbjuden att hålla ceremonier på Surin stranden.

De som har restaurangen där är så himla goa människor.

De hälsade så mkt till familjen Sundh och Ekelund.


Titti, du har rätt...

Får ibland hålla i "Gubben" så han inte dyker ner i någon sophög och gör ett rens. Men han är ju så ormrädd så han håller sig en bit ifrån för man vet ju aldrig vad som göms i högarna.

Förresten......

Lena och Dan hade besök av ett husdjur igår.

Lena satt och "mös" på altanen och Dan var på väg in då han plötsligt gav till ett skrik och flög bakåt.

-EN ORM, skrek han.

-Vart då?, sa Lena

Precis när han skulle kliva upp på första trappsteget låg det en orm där.

Det var minst en boa orm i storlek med ett lår i omfång och 1-2 m lång..

Patrik ryckte ut med med sopkvasten i högsta hugg och jagade bort den.

Ja ja, nu var det inte en boa orm i den storleken utan ca 2-3 dm och tjock som lillfingret.

Men, det var en ORM....och den var brun, sa Patrik och då är det farligt.

Tänk att den skulle hälsa på just när han var här.

Fast konstigt nog bekommer det mig inte så mkt längre. Ser jag inga så finns de inte, säger Lena och jag.


Nu mat igen...

Ikväll åt vi så himla gott igen.

Tigerräkor i vitlök och smör, "och de var som en boa orm i storlek"

Lena och jag delade även på 2 andra rätter så till slut var hela bordet fullt av tallrikar.

Jag är så glad att det är ngn som vill dela lite olika rätter med mig för de vill inte Patrik.


Ja så var den här dagen passerad.

Tänk på Noom, skräddarkillen i Surin. Han hade inte en aning om att han skulle få "erbjudande" att åka till Sverige och sy kläder i morse när han vaknade.....Tror ni han kan sova inatt?

Livet är som jag säger fullt av överraskningar hela tiden. Det gäller bara att ta tillvara på möjligheterna när de dyker upp!!!!!


Natti natti kramar från mäj




Ovido - Quiz & Flashcards