Alla inlägg den 27 februari 2008

Av Maria - 27 februari 2008 23:21

Nu har jag kommit på snitsen att lägga in klipp.

Jaja jag är lite efter men bättre sent än aldrig.


Men, Björn Gustafsson är ju favoriten av alla just nu.


Natti...

Av Maria - 27 februari 2008 22:16

Hoppas jag i alla fall...


Tänk va häftigt det är att man kan lära sig nya saker varje dag. Att lägga in ett klipp dä ni.

Men för att ni också ska få lära er ngt nytt så kolla förra inläggets kommentar från Jupp där är hela hemligheten.


Natti natti kramar från mäj


Tänk på att...

Det går att lära gamla hundar att sitta...

Av Maria - 27 februari 2008 18:11

När jag hade hämtat Patrik från jobbet så åkte vi ner till Stina på Bergqvist skor en sväng. Blir alltid på bra humör när jag träffar "Stajna". De kommer hit imorgon och vi ska drömma lite....eller hur?


Var och köpte en ny almanacka för min hade gått ut.

Brukar alltid köpa samma sort men den var slut.

Killen i butiken upplyste mig om att det kanske var lite sent att köpa en nu för det är snart mars.

Jaja tänkte jag, ja vet men jag var inte hemma i januari men jag sa inget.

 140:- för en almanack gu´va dyrt!!!

Nu ska jag var en riktig "snål Maja" och inte köpa massor av onödiga saker men en sån behövde jag ha. Även en stor årsplanerare för jobbets skull och den var tom lite dyrare 700Thb, det äter vi ju middag för 2 ggr i Thailand.

Men nu är vi i Sverige....


Fast jag ska spara så kryssade vi i 3 rutor lotto och hoppas på turen, för vinner jag där DÅ är det tur och det säger ju alla att jag har i allt så jag hoppas de har rätt.


Har förhört Olle på engelskan och det var inga som helst problem. Lovade honom att om han har alla rätt ska han få 10:- varje gång. Känner att jag kommer få punga ut med 10:- varje vecka nu för han brukar ofta ha alla rätt. Det gör jag så gärna i det fallet. En vecka i höstas kom han hem och sa att han hade 18 av 15 möjliga??

-Hur kan det stämma, sa jag.

-Jag skrev till några extra ord, svarade han som det var självklart.


Nu kallar spisen för det kurrar i magen.


Ha en skön onsdagkväll för det ska jag ha med ett bad senare.

Solkramar från mäj


Av Maria - 27 februari 2008 15:13

Nu är jag däpt i däsan och ont i huvet...

Trodde jag skulle klara mig men det smyger sig sakta på och jag stretar emot...

Fryser ända in till benmärgen...

Men som tur är går det ju över och stannar inte för evighet.


Måste ner till stan och köpa present till Robin som fyller 19 år den 3 mars. Tänk va lätt det var förr bara att köpa något för han blev glad för allt, det blir han väl nu med men han kanske inte gillar leksaker lika mkt. Jo förresten det gör han nog ha ha ha

Kanske ska ta en tur till Leklådan och kolla läget!!

Frågade Robin en gång vad han önskade sig när han var liten, "tutter" sa han på sin "brea" Kga dialekt som han hade då. Tutter det var nappar det men det blev det inga. En present han blev jätte glad över när han var liten var när brorsan och Ursula kom med 1 kg varmkorv inslaget. Då var det WOW va många bara till mig.


Kan inte fatta att han snart är klar med skolan och ska börja jobba. Tycker att 3 månader har gått fort men 19 år har inte hasat fram heller.

Kommer ihåg när vi väntade Robin och var till Eva på kalas för hon fyller 2 mars, dagen innan och hon hade köpt en ny soffa. Den fick jag knappt sitta i för tänk om vattnet gick...det kunde det ju ha gjort.


Nu vet jag vad jag ska köpa....


Solkramar från mäj


Tänk på att...

Det är skönt att krypa ner i badet när det är ruggigt ute och bara mysa... det ska jag göra ikväll




Ovido - Quiz & Flashcards