Alla inlägg den 12 februari 2008

Av Maria - 12 februari 2008 19:47



Jaha, här vill jag bo......

Fick drömma oss bort i allafall 1 timma innan verkligenheten slog ner.

Var och tittade på ett hus, inte det till nästa gång utan ett annat för några dagar sedan och kände direkt att...

-Här vill jag bo!!!

Körde mot Surin en dag när vi efter vägen såg en hand målad skyllt med texten:

House for rent!

Vi svängde in med mopparna och knackade på den enorma ytterdörren.

Det var ett thailändskt par som öppnade och vi frågade om det var till uthyrning. Vi blev visade runt och kände direkt att det här var för bra för att vara sant. Men frågar man inte så vet man inte....

De kunde nästan ingen engelska och fick ett visitkort till ägaren.

Wow, villan hade allt och en otrolig utsikt över hela Kamala bukten samt en pool på altanen som ni kan se.

Vi åkte vidare och när vi kom up till Bang Tao stannde vi och ringde ägaren.

Suck....

Det var till salu för "endast" 7 miljoner kronor

Och om de mot förmodan skulle hyra ut det kostade det "bara" 36.000kr i månaden......

Jaha det var skönt att drömma en stund.....


Solkramar från mäj



Av Maria - 12 februari 2008 17:24

                                                  
                                                  
               Det var super god m madelmassa och grädde....


Stina har varit här i 2 dagar så vi passade på att träffa killen på kommunen en gång till ang att få tillgång till en "egen" strand inför nästa säsong.

Det var inga problem, vilken tur att man har fått kontakter här i ett helt nytt land.


Varit och tittat på ett så fint hus tills nästa gång, kalas fint och ett bra läge här i Kamala. Det bästa var att det var en egen pool och det vore skönt. Hoppas bara att vi får det nu och det är ledigt.


Igår var vi till Chalong, ligger i syd östra delen av Phuket. Det var inget ställe jag ville bo i. Nu blev det nästan mörkt innan vi kom fram men jag tycker fortfarande att Kamala är bästa stället att bo i.

Det är nära till allt och jätte bra strand.


Idag när vi var borta ringde Olle och hade panik att det var FULLT med getingar och vi skulle komma hem direkt!!!!

Ja ja vi kommer sa Patrik. Bad Olle att gå till The Bay och vänta om det var jobbigt.

När vi kom hem så ställde vi på Olle att passa dej när vi öppnar dörren för det kommer en storm av getingar ut.

När vi kom in så låg det kanske 4-5 st på golvet.

-Där ser ni, sa han.

Han tycker inte om getingar, precis som du Kickan.

Vi stack iväg igen och när vi kom hem efter ytterligare 2 tim så var det 40-50 st som låg på golvet.

Gissa om Olle fick rätt!!!!

-Där ser ni, det är ju invaderat, här tänker inte jag bo.

Partik ringde till Jojo så han kom hit och gick upp på vinden.

Mycket riktigt det var ett bo där.

Nuär de borta som tur är.

Vi fick be Olle om ursäkt att vi hade gjort "narr" av det hela för jag tyckte också det var äckligt..lite Hitchkock varning...


Var med Stina och shoppade lite nere i byn.

Blir så irriterad när jag ska handla för jag orkar inte pruta längre.

När jag kommer hem ska det bli faktiskt bli skönt att gå och handla utan att skicka med miniräknaren fram och tillbaka hela tiden.

Idag så struntade vi i att köpa 2 byxor och ett par så himla snygga shorts...

Sorry Robin, men hon ville inte ta det jag ville ge...

Skulle ha ca 100:- för Billabong shortsen och jag ville billigare.

Får ta en sista shopping på fredag när vi har marknad här hos oss.

Det värsta är att vi har redan full packning så det blir väl övervikt.


Nu ska jag bara "knyta ihop säcken" med det sista innan vi åker hem.

Träffa några till och gå igenom så allt är klart. Tagit snygga bilder till hemsidan och har 2 b kvar snyft....


Det här kommer jag verkligen att sakna, sa jag till Stina innan hon åkte till flyget nyss. Det är en livsstil som passar mej precis. Inget 7-4 jobb med ett hysteriskt tempo och allt ska vara så perfekt hela tiden.

Händer nya saker hela tiden och träffar nya människor och kontakter.

Bara det när jag skjutsar Olle till skolan är en upplevelse. Den otroligt fina naturen runt omkring oss här.

Att gå ner till stranden tidigt en morgon och bara få ny energi...


Nu rycker det sista vinet, räkosten, kaviaren och Falurågruten....

Men det kan vi ju äta i massor snart.

När vi kommer hem ska jag nog ta en kombi bricka med grillad, räksallad, västkustsallad, starksenap och dill på Frödingsgrillen.

Men, just nu i skrivade stund duger det "möe gött" med Falurågrut med Kallesrandiga på......


Massor av solkramar från mäj


P.S Var det ingen av er alla som läser som har ngt bra tips om en kamare?

Ovido - Quiz & Flashcards