Alla inlägg den 19 februari 2008

Av Maria - 19 februari 2008 05:48

Tänk va gott det kan vara med korvkiosk mat ibland speciellt efter 3 månader i Thailand. Det blev en kombibricka m grillad korv västkustsallad OCH räksallad, stark senat, ketchup och dill. Till det drack jag kall mjölk...

Wow, vilken kulinarisk måltid va?


Det blev en tidig kväll för jag var så himla trött.

Somnade tom i soffan och hade svårt att fatta vart jag var när jag vaknade. Förflyttade mig till sängen och somnade som en stock direkt.

Halv 4 imorse vaknade jag och hade samma känsla, vart är jag?

Inte i min säng i Thailand för där har jag ingen klockradio. Det tog en stund innan jag kom på att jag var i min otroligt sköna säng hemma på "Lyckliga gatan". Låg och snurrade en stund men det var ingen idé att tro att jag skulle somna om igen. Gick ner i mitt mysiga kök, som jag märker nu att jag har saknat och satte på kaffe. Va lätt det var, bara att dra på kranen och fylla kaffebryggaren (som kändes som en stor restaurangbryggare i jämförelse till min lilla) och trycka på knappen.

Då tänkte jag på mitt kök i Thailand.

Där fick jag först fylla upp vatten (som vi fick först fick åka och köpa) från en stor dunk och ställa in i kylen. Hälla upp i min pyttelilla kaffebryggare och slå på som vanligt.

Va lätt allt är här hemma, både på gott och ont såklart.

Som Olle sa:

-Gu´va kallt vatten vi har i kranen här hemma!

Bara det att ställa sig i duschen med en stråle som det är lite fart på.

Sätta sig vid datorn och det tar ingen tid alls att logga in allt går så fort, ja effektiv ska man ju vara, eller hur?

Att kunna ladda upp bilder på mindre än 1 minut till skillnad från ca 15 min/bild.

"Fatta vad tid jag kommer att tjäna nu här hemma"

Nej skämt och sido...

Efter mina 3 månader i Thailand i ett land som jag verkligen älskar så har jag upptäckt massor av saker som är både bra och mindre bra såklart.

Jag har bla fått mera tålamod med att vänta på olika saker. Jag behöver inte vara "super effektiv" hela tiden när det gäller allt. Att sitta vid datorn och vänta.....jaja lite irriterande var det ibland men det blev ju en ny dag i allafall.

Att stress och irritation löser inga problem snarare tvärt om.

Att vi här hemma i Sverige alltid jobbar med tiden i ryggen som jagar på oss.

I Thailand så har jag aldrig sett en stressad thailändare tror jag.

Inte ens de som jobbar på restaurang och den är knökfull med folk som väntar på sin mat. För de vet ju att alla kommer att få mat...innan de stänger!!


Att ett leende smittar av sig och vänlighet är något som alla borde tänka på mer. Va gör det om du säger hej till någon du inte känner och möter på gatan eller i affären?

Vart man än befinner sig i Thailand så får man alltid ett så härligt bemötande och ett สวัสดี , hej.

Idag ska jag heja extra mycket så får jag se hur många som hejar tillbaka. Undra vad många som tänker, -Henne känner inte jag så det var nog inte mig hon hälsade på...


Nu ska jag gå upp till mitt kök och fylla på kaffekoppen från min restaurangkaffebryggare och fylla på mitt vattenglas direkt från kranen. Vilken lyx...


Ha en bäst tisdag på er för det ska jag ha.

Solkramar från mäj


Tänk på att...

Det är inte för att saker är svåra som vi inte vågar Det är för att vi inte vågar som de är svåra...




Ovido - Quiz & Flashcards