Alla inlägg den 20 februari 2008

Av Maria - 20 februari 2008 17:39

Här är Mr Suthee och hans trevliga fru.

De har en liten restaurang längst upp på norra delen av Kamala stranden.

Han hade precis byggt klart en stor fin restaurang när tsunamin kom och slog bort allt. De hade lagt alla deras besparingar i det bygget. Nu har de sakta byggt upp en liten igen.

De har jätte jätte god mat och är otroligt gästvänliga. Det är kul för han kan prata lite lite svenska.

Om ni besöker honom så hälsa från Maria och Patrik ja Olle med såklart, då skulle han bli jätte glad.


Idag var jag även bort till Elisabeth på Nobel Museet

http://nobelmuseetikarlskoga.se

Det var jätte kul att träffa henne igen. Jobbade där förra sommaren i cafét och fick frågan i år igen och det var ju kul. Jag tror inte det blir så i år för jag vill ju ut och föreläsa. Men man ska aldrig säga aldrig....


Snart kommer Flood´s och vi ska prata Thailand. Jag blir avis för de åker till Phuket på torsdag och ska vara borta i 20 dagar. "Tanten" fyller 40 och det ska firas där borta med familjen.


Pratade just med kompisar i Kamala och hon berättade att när de var på stranden idag kom det människor och varande för en tsunami. Hade visst varit ett skalv i Indonesien men det blev aldrig något som tur var. Men de tyckte det var lite olustigt och vem skulle inte tycka det....


Nu ska det bli mexmat...


Ha en härlig kväll

Solkramar från mäj


Tänk på att...

Lämna alltid en dörr på glänt

Du vet aldrig när du måste gå in igen...

Av Maria - 20 februari 2008 05:40


Idag tog jag "sovmorgon" vaknade 05.00 men somnar man i soffan tidigt på kvällen så blir det så här.

Det är bra får då får jag lite gjort vid datorn innan övriga familjen vaknar.

Igår kom Alex, Dennis och Texas gissa om vi hade kramkalas mmmmmmmmmmmm.......

Tror grabbarna ätit "växup" för de hade blivit så långa.

Texas var alldeles till sig och visste inte hur fort han skulle komma ur bilen.


 Idag ska jag gå igenom all post det blir ju endel på 3 månader. Men min"UllaBella" Robin och Sandra har tagit så bra hand om allt här hemma inkl posten.

Tack tack...


Här är en bild på Gerd som var så snäll och hjälpte till med vårt sista bröllop.

Packade ner lite svenska matvaror och godis som vi hade över så de hade nog lite "julafton" när vi åkte hem.

Tänk va mycket man får plats med på en moppe.

Tack snälla Gerd för hjälpen....


Idag ska jag ner till Gittan på Zari ateljé i Degerfors och kolla läget.

Anneli och Gittan har fullt upp nu inför skolavslutningarna med alla studenter som ska ha fina klänningar och kostymer.


Ha en bäst dag

Solkramar från mäj


Tänk på att...

Ibland stanna upp och titta runt om vad man har och verkligen uppskatta det...



Ovido - Quiz & Flashcards