Direktlänk till inlägg 25 februari 2008

Nu är det en vanlig måndag...igen...

Av Maria - 25 februari 2008 12:53

Ja ha då har vi varit hemma i en vecka.

Det är extra skönt för idag är det sol och då blir allt mkt lättare.

Att komma hem och få träffa alla nära och kära är jätte kul.

Nyss ringde brorsan och han kom över på en fika och vi gick igenom allt som hänt här hemma på 3 månader. Jätte kul att träffa han såklart. Andra kompisar har också varit förbi och det är väl det man saknat när man varit borta, de spontana besöken.

Idag började Patrik och jobba på GT Bygg det tyckte han skulle bli jätte kul att få jobba med kroppen (och knoppen) igen. Knoppen har väl jobbat fast inte på samma sätt som här hemma direkt.


Jag plockar fram alla bilder som ska in på PW´s hemsida så den kommer bli så bra.

Har redan fått 5 bokningar tillls nästa säsong och det känns bra. Ska även göra klart de nya paketen som vi kommer att erbjuda. Kalle min "webbare" måste komma och hjälpa mig ngn dag eftersom jag inte är ngn data expert på ngt plan.

Funderar på att gå ngn kurs så jag kan lite mera i allafall. Vore kul att kunna fixa lite själv istället för att alltid be om hjälp.


Olle började skolan idag och det var lite pirrigt.

Det var ungefär som första dagen i skolan i Thailand, lite blyg och det är ju inte likt honom. Men han kommer nog igång snart.


Ska ringa och kolla med infektionsmottagningen i Örebro ang hans feber som har hållit i så länge. När vi var i Thailand pratades det mycket om Dengu feber. Ska kolla i allafall så jag vet.


Denguefeber, eller enbart dengue, är en influensaliknande febersjukdom. Den orsakas av ett virus som sprids via myggor och rapporteras från de flesta länder i tropikerna, såväl från Afrika och Asien som från Mellan- och Sydamerika. Sjukdomen är en vektorburen zoonos, d.v.s en sjukdom som kan överföras mellan djur och människa.

Dengue debuterar akut med feber, huvudvärk, rygg-, muskel- och ledsmärtor samt kärlsprängda ögon. Efter några dagars sjukdom uppträder ofta också ett mässlingliknande hudutslag. I ett senare skede kan punktformiga hudblödningar ses på främst fotryggar och händer samt i armhålor. Sjukdomen är i regel godartad och många får enbart en övergående feber.

Hemorragisk dengue är ett mycket allvarligare sjukdomstillstånd med en inte obetydlig dödlighet. Vid hemorragisk dengue ses blödningar i många inre organ liksom från mag- och tarmkanalen, och patienten kan dö i en blödningschock. Tillståndet uppstår hos patienter som återinfekteras med denguevirus och uppfattas i dessa fall som en "immunologisk katastrof".

Han har haft många av de symtomen som beskrivs ovan men som sagt tror inte att han har fått den.

Nu har jag pratat med dem i Örebro och de ville att vi skulle komma in och ta prover för att vara på den säkra sidan så nu blir det en tur dit.

 Tacka vet jag gamla hederliga svenska myggor....


I kväll blir det nog Värmlands korv och mos det har jag varit sugen på länge. Konsum har faktiskt riktigt god Värmlands korv, smakar nästan som pappas.

Jag som är en "hamster" och sparar på allt, tyvärr har kvar pappas gamla korvspruta från Ekman´s tiden. Har sagt så många ggr att jag ska prova att göra egen korv men det har aldrig blivit av. Kanske skulle ta upp beställning och starta korvföretag, hackkorv och Värmlandskorv  ha ha ha.


Har ju inget direkt jobb just nu förutom allt jag förbereder inför nästa säsong och det är mycket att göra. Vill ju som sagt ut och föreläsa och det ska jag också ta tag i ordentligt nu.

Det brukar alltid lösa sig, för jobb det finns det alltid. För mig är det inte så viktigt vad jag gör för allt ger en erfarenhet och det tycker jag är stimulerande.

Men många har svårt att förstå det. Man måste ha ett jobb och vad är ett riktigt jobb????

Nu fick ni lite att klura på....


Ha en bäst måndag för det ska jag ha till Örebro.


Solkramar från mäj


Tänk på att...

Personlig kvalitet är en framtidsinvestering






 
 
Ingen bild

Ritha

25 februari 2008 14:59

Får jag oxå komma på spontanbesök?? =) Kramis!! Hoppas det går bra för OlleBolle både i skolan o i Örebro!

 
Maria

Maria

25 februari 2008 17:59

Ja självklart, du är så välkommen. Ska bli kul att få se "lillskruttan" Solkramar mäj

http://www.marek.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 18 januari 2010 02:49

Jaha, då var det måndag i Paradiset igen.   Den här veckan är det mycket på G. Roliga möten och lite annat smått och gott.          Så här bor vi i vårt nya hus nu. Jätte mysigt men en otrlolig färgsättning inne. I hela huset har vi b...

Av Maria - 16 januari 2010 16:14


Men oj va det var länge sedan jag bloggade fick jag se. Har ju fullt upp på dagarna med både jobb och annat besök. Rosita & Janne har varit här och vi hade kul som vanligt. Möe skratt å tokigheter blev det. De höll inte på att komma hem he...

Av Maria - 27 december 2009 09:30

Nu är julen slut igen... Nu är det inte samma julstress här som hemma visserligen.   Var till temlpet och munkarna igår. Det har blivit vår tradition och det känns skönt. En dag som jag skulle viljat haft Robin, Sandra och Sofia här....   V...

Av Maria - 25 december 2009 16:14

      God fortsättning... Hade en härlig julafton igår. Jul lunch på stranden. Hämtade Rosita & Janne "mitt i Kalle Anka" Vi träffades ett helt gäng nere hos våran "favvo" Mr Sutee på stranden för julmiddag på kvällen. De hade gjort s...

Av Maria - 23 december 2009 11:38

     Vi har så många husdjur här hos oss. Det här är Fegis, vi kallar honom det för i början var han en riktig fegis.   Han är bara en valp och det märks för han kom i morse med Stinas sko i munnen. Det luktade väl "gott" så klart.   ...

Ovido - Quiz & Flashcards