Direktlänk till inlägg 30 december 2007

Utflykt till Rawai....

Av Maria - 30 december 2007 12:39

Idag gick vi upp tidigt för det var utflyktsdags till Rawai.

Vi skulle ner och betala mopparna och passade på att hälsa på Borgs som bor där nere.

Ni vet ju att jag inte gillar att åka moppe så där långt iallafall men det gick bra, blev inte "hånad" en enda gång av mina grabbar....

Tar ca 1 timme ner dit så vi startade tidigt. Åke och Lena tog med oss runt lite där och det är kul att se ngt nytt och där är det även lite annorlunda natur.

En annan Kga familj var där , ja Patriks chef m familj, Lenas bror, lite invecklat, så det var kul att ses. Hade beach dag med dem och Olle tyckte det var kul för då hade han ngn att busa med i vattnet.


Viktigt!! kl började närma sig hemfärd för jag vill inte köra i mörker som sist jag berättade om. Vi åkte nog vid 17 tiden och det var tur för det var värsta rusningstrafiken. Påminde mig om förr när Boforsarna slutade och det var kö vid Björkborn. Det är inte värt att sätta ner foten för då är risken att den blir överkörd av ngn hysterisk thaiare på moppe.

Som sagt, det känns som man är med i värsta cross tävlingen och speciellt vid trafikljusen då gäller det att hänga på annnars jä.....


Pust nu är vi i allafall hemma och ska gå ut och käka på The Bay.

Det ska bli gott att bara ta det lugnt och kroppen skulle nog behöva massage efter en heldag på moppen. Kanske jag skulle ha stretchat när jag kom hem för varenda muskel är på helspänd efter en dag som denna.....


Imorgon är det nyårsafton och vi ska fira med goda vänner, god mat och fyrverkerier på stranden.

Tack 2007 och välkommen 2008


Solkramar från mäj 


Tänk på att....

Sinnen är som fallskärmar

De fungerar bara som de ska när de är öppna...


 
 
Ingen bild

Kusin Lena

30 december 2007 17:33

Åhh vad jag önskar att jag var på semester istället för hemma...dammråttorna biter mig i fötterna o så får vi natt gäster i morgon...bara att städa med andra ord. jag gillar enkelhet o vet ju att du oxå gör det så jag kan bara tänka mig att du trivs som fisken i vatten...stor städ kram från L

 
Ritha m familj

Ritha m familj

30 december 2007 20:55

Hej där! Hoppas ni mår bra. Ja, givetvis gör ni det, ni är ju i paradiset! *ler*

Vi vill bara önska er Gott Nytt År!!!!

Stor kram från oss, Ritha m familj

http://rijo.blogg.se

 
Sofia

Sofia

30 december 2007 21:41

Hejsan...Ja nu har ni allt legat på latsidan, hälsa olle att han får ligga i lite.. fast ja kanske inte ska säga så mycke...har ju inte ens skrivit presentationen på min blogg!!!hihi... ja nu e de bara en dag kvar av 2007..Känns inte riktigt som man hinner med... men de e bara o bita tag i de nya året!! Idag har jag gjort nockes räksoppa!!mums... Tänkte att vi kunde försöka höras på skypen imorgon...min har kronglat lite!!! men nu funkar allt som de ska...Massa nyårs kramar från oss!!

http://sofia85.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 18 januari 2010 02:49

Jaha, då var det måndag i Paradiset igen.   Den här veckan är det mycket på G. Roliga möten och lite annat smått och gott.          Så här bor vi i vårt nya hus nu. Jätte mysigt men en otrlolig färgsättning inne. I hela huset har vi b...

Av Maria - 16 januari 2010 16:14


Men oj va det var länge sedan jag bloggade fick jag se. Har ju fullt upp på dagarna med både jobb och annat besök. Rosita & Janne har varit här och vi hade kul som vanligt. Möe skratt å tokigheter blev det. De höll inte på att komma hem he...

Av Maria - 27 december 2009 09:30

Nu är julen slut igen... Nu är det inte samma julstress här som hemma visserligen.   Var till temlpet och munkarna igår. Det har blivit vår tradition och det känns skönt. En dag som jag skulle viljat haft Robin, Sandra och Sofia här....   V...

Av Maria - 25 december 2009 16:14

      God fortsättning... Hade en härlig julafton igår. Jul lunch på stranden. Hämtade Rosita & Janne "mitt i Kalle Anka" Vi träffades ett helt gäng nere hos våran "favvo" Mr Sutee på stranden för julmiddag på kvällen. De hade gjort s...

Av Maria - 23 december 2009 11:38

     Vi har så många husdjur här hos oss. Det här är Fegis, vi kallar honom det för i början var han en riktig fegis.   Han är bara en valp och det märks för han kom i morse med Stinas sko i munnen. Det luktade väl "gott" så klart.   ...

Ovido - Quiz & Flashcards