Alla inlägg den 5 december 2007

Av Maria - 5 december 2007 15:33

Idag är det kungens födelsedag så Olle har varit ledig och alla Thailändare med, nästan iallafall.

Vi blev hämtade tidigt imorse av Lena och Åke Borg som bor här nere större tiden av året. De bor i Rawai på södra delen av Phuket. Vi passade på att åka till Lotus, ett stort varuhus som har ALLT och lite till. Det är ju så himla billigt så det kliar i fingrarna att handla. Men det har jag bestämt att jag behöver inte ha stor uppsättning av allt det går bra med det vi har. Köpte sänglampor 16:- st inkl lampa. Ja ni förstår att det är svårt att låta bli. Köpte bla nagellack 6:- det kanske inte är världens bästa men det duger till mig.

Åke tycker inte det är speciellt roligt att köra här...och vem tycker det??

De kör som idioter och på fel sida, bara det är en pärs.

Var runt lite där nere och kollade och åt på ett typiskt Thai ställe. 3 lunch 3 öl och 2 läsk, det kostade 84:-

Hyrde nya moppar där för det var mycket billigare där nere. Vi får betala 600:- för 2 moppar/månad och det är det värt.

Träffade en annan svensk kille som har börjat köra båtutflykter med sjözigenare som personal. Man får köra båten om man vill, prova skjuta med harpun, snorkla och en jätte buffé dukas upp. Det ska vi prova ngn dag. Olle bara jublade när han skulle få köra båten

Kolla gärna in på www.phuketseagypsies.com

Ska även kolla lite olika bröllopspaket vi kan köra tillsammans i annorlunda teman. Tex bröllop på en egen ö, visst låter det spännande?

Nu kommer vi till hemresan....suck

Ville åka där nerifrån i god tid innan det blev mörkt så vi åkte vid 17.15, tar ca 45 min sa Borgs. Jag kör först så jag kan hålla mitt tempo i hysteritrafiken. Men nu har inte Patrik och jag samma uppfattning om körandet här. Han tycker jag kör alldeles för sakta....

Han trodde jag skulle få felparkeringsböter i Pattong!!!!!för jag körde så sakta. Men jag kör med insidan i fall att...

När vi hade passerat Kata, Karon och Pattong och i en av de sista backarna (de är inte små!!!)hem så körde han förbi mig utan att jag märkte det...ja ja ...

När jag inte såg dem i backspegeln så blev jag naturligtvis orolig var de tagit vägen och vände. Då var det bäck svart. Såg dem inte efter vägen och blev ännu oroligare. Vände om igen och vad möter jag då? Jo en bil med blinkande ljus. Gissa om jag var stirrig då. Ingen mobil för den hade de i ryggan så det var bara att köra på hem mot Kamala i mörkret och den hysteriska trafiken. I en backe mötte jag en moppe och hörde en välbekant röst...

-Där är mamma, sa Olle från motsatta sida.

De vände om och kom i kapp.

Vilken lättnad vi var alla på hjulen!!

När vi kom hem hade Olle och Patrik ca 30 minuters "mobbing" mot mig och mitt körande. Till slut sa Olle

-Nu blir mamma snart ledsen! bäst vi slutar.

Så nu i fortsättningen så kör de först och jag kommer efter.

I morgon är det bröllop igen men nu är jag inte pirrig som vid första, för nu har jag full koll och vet att allt kommeratt bli så bra.

 Nattinatti kramar från mäj


Tänk på att..

Bättre full koll på moppen än först till toppen

Marias ordspråk




Ovido - Quiz & Flashcards