Alla inlägg den 6 december 2007

Av Maria - 6 december 2007 16:10

Efter vi lämnat Olle på skolan och kollat mail så tog vi mopparna direkt till Laguna beach ca 15 minuter. Fam Ekelund och Sundh har kommit till "stan" så vi tänkte överraska dem. Men ingen hemma de hade packat sig till stranden redan. Vi tog en frukost på Bang Tao stranden, en av de finaste på Phuket tycker jag. Hur lång som helst och massor av plats till alla. Vissa delar på stranden har inte ens solstolar. När vi satt där kom det 2 st och red på stranden det såg så himla härligt ut. Där kan man även möta en elefant om man har tur...eller otur.

Vi for vidare till Cindy hon som ansvarar för Wedding Chapel i Laguna. Där hade vi beställt brudbuketten...å så fin den var.

När vi kom in så hade vi med en Singha kartong (ölkartong)som vi fick av killen på restaurangen.

-Vad ska ni med den till? frågade hon.

-Vi åker moppe så jag ska ha buketten i den, sa jag.

Då tittade hom på mig.

-Maria, man kör inte brudbuketter på moppen i en kartong!!!

-Jo,vi gör det för vi har ingen bil

Man får ta seden dit man kommer, heter det ju..ochså här åker alla här.

Jag skrattade för mig själv när vi åkte hem för jag tyckte det var lite roligt, hämta brudbuketten i en kartong på moppen...

Faktiskt så vi har lite för lite last ibland på våra moppar om man jämför med alla Thailändare.

Brudapret var så himla fina idag och det blev ett jätte lyckat bröllop.

Efter hade vi ordnat bröllopsmiddag med Suwan på Deng´s restaurang precis på stranden. Hon hade gjort så fint åt dem.

Ett hjärta att gå in eller ut på stranden med palmblad. Dukat fint med massor av blommor och ljus. Även en vit (inte vanligt) duk på bordet.

Jag hade beställt massor av olika thairätter till dem.

Bla gratinerad hummer, BBQ tigerräkor, kyckling m caswnötter, fried nudels m pork, färska frukter m.m

Gissa om jag ville slå mig ner vid bordet

Men vi lämnade ett mycket nöjt brudpar med 2 små goa grabbar som var lite trötta efter en "tuff" dag.

Paret som kom ner från Khao Lak åkte hem nu på kvällen igen, tar ca 1½tim dit.

Måste säga att Fredrik som är vår ceremoniförrättare är för härlig.

Svårt att tänka sig honom som "präst", han som driver en rock klubb här i Patong.

Vi ska ta med Karlskoga grabbarna Mårten och Salle dit ngn kväll. Det värsta är att vi får väl inte med dom hem sen....

Ikväll gick vi till vår restaurang som ligger precis vid vår väg upp och tog en pizza, ja faktiskt riktigt god.

Tjejen som driver den lär oss Thai och vi lär henne svenska. Det värsta är att hon kommer ihåg vad vi lär men inte vi. Inte Patrik och jag iallafall men Olle gör det.

Jaha, då var den här dagen förbi och kommer aldrig mer igen.

Nästa bröllop är 12 dec fast då är vi på Katathani resort och de sköter allt.

Nu är det nattinatti och ser fram mot en ny spännande dag imorgon i Paradiset.

Tänk på att...

Lyssna till ditt hjärta och följ dina drömmar....det gör jag.

Solkramar från mäj


Ovido - Quiz & Flashcards