Alla inlägg den 19 december 2007

Av Maria - 19 december 2007 12:02


Idag har Olle varit ledig från skolan på dagen och började kl 14.30

Det är Kamala beach festival och hela byn har fest.

Parad med många företag genom byn Winfy school såklart och de riktigt stora som Fantasea. Barer och restauranger får en chans att visa upp sig för turisterna och det gjorde verkligen vissa, speciellt barerna. Vilken bra marknadsföring, man kände direkt att ditt måste vi går så var det ju givetvis några som man kände, Gu´vilket "törrt" ställe.

Idag liksom igår bjöd på regn eller ösregn. Men även idag slutatde det just före kl 17. (har bröllop imorgon med så nu hoppas jag det har regnat klart)

Paraden innehöll allt från vackra kvinnor till vackra män, eller var det kvinnor hm hm....

Som en bra festival så var det matställen också mums.

Ska ner igen och äta.Patrik såg sitt favoritställe, BBQ ribs.


När vi skulle ta mopparna hem så mötte vi en kille på moppe som tutade på Patrik och jag tänkte vem tusan känner han??

När vi kom hem så flinade Patrik, -Det var ju killen i öl affären!!!

Ni får väl själva dra slutsatsen hur ofta han är där....

 Skämt å sido det är kul för nu börjar vi känna lite folk här nere alltså Thailändare och det är ju extra kul.


Igår när vi hade bröllopet för Mattias och Åsa så kom det fram en kvinna och vill gärna ha ett samarbete med mig. Hon hade hotell här nere och bra kontakter när det gäller restauranger och andra hotell. Hon tyckte det var så fint pga enkelheten och att vi var på en fin plats här i Kamala. Kul att höra från en Thaiare tycker jag. Henne ska jag ta ett möte med för framtiden.


Nu ska jag ta en dusch och sedan ner och äta möe go mat...


Tänk på att...

När myggen biter så kliar det...fy va mygg det är...


Solkramar från mäj





Av Maria - 19 december 2007 04:38


det ville inte jag ha igår för det var bröllopsdags.

När kl var 16.oo då började det bli så mörkt över bergen bakom oss och det började blåsa.

Näe fy inte vad jag ville ha. Så började det regna och jag menar regna.

Precis som på film det var som han där uppe stod med en hink eller brand slang och det verkade vara ihållande. Gissa om jag hade ont i magen. Jag visste att brudparet var på väg upp hit från Katathani och de ville ju självklart vara på stranden.

Det var så igenmurat så vi såg inte bergen som ligger så nära.

Plan B???? Plan C????

Jo visst har vi en annan plan men det är ju inte detsamma som att vara på stranden. Hemma kan man ju ta skydd under ett parasoll eller partytält men det går inte här för då blåser det bort. Jag åkte över till Maria som har restaurangen vid oss för att förbereda på att ev vara där. Hon har sand på hela golvet och det är bara ett vass tak över reataurangen, väggarna är stora växter i krukor, ja det närmsta man kan komma stranden.

Patrik tog sig ett samtal med Nocke.

-Nu får du styra upp det här!!

Nocke brukar ju ha koll på det mesta speciellt när det gäller regn då är han inblandad, eller hur Sandra och Fia?

Vigseln brukar alltid vara kl 17.00 och kl 16.55, ja då slutade det att regna och solen började titta fram.

Jag har väl aldrig blivit så lättad, det var en pärs...

Visst, vi kan inte rå på moder natur men ibland ska man ha tur.

-Tack Nocke!!


Det blev ett jätte fint bröllop och paret Westin var så fina.

Det var några Thailändska tjejer vid stranden som var med och tittade.

-Kasta buketten, ropade de.

Åsa var inte sen, så hon slängde sin vackra bukett och en av tjejerna fångade den. Vilken lycka för henne som fångade den.


På kvällen blev det pizza hos "biljard tjejerna" på hörnet.

Det blir alltid lite thailektioner när vi är där, men det är bara Olle som fattar.


Igår var det verkligen

Tänk på att...

Efter regn kommer solsken..


Solkramar från mäj

Av Maria - 19 december 2007 03:49

Ja ha, nu har det hänt!!!!!!

Jag får ståpäls bara jag tänker på det...usch!!

Igår när Patrik och jag skulle upp till Laguna och beställa brudbukett så gissa vad som hände?

Kom körande på moppen och fick se en orm som kom ringlande precis framför mig. Hade bilar på sidan av mig så jag kunde inte väjja för den utan brakade rakt över den.

Jag började tuta som en idiot på Patrik att han skulle stanna. Benen hade jag på styret, ja nästan i allafall. Jag nästan slängde moppen ifrån mig och var helt övertygad om att ormen satt kvar någonstans på moppen.

-Men lugna ner dej, det finns ingen orm där, sa han.

När jag själv får säga var det minst en pytonorm, men det var en lite ljusbrun sak fy fy fy.....Det var en ORM och det räcker.

Det är första gången jag har ståpäls sedan jag kom hit och det var inte på grund av kyla, som hemma.


Det hände en sak till på den färden.

När vi kom upp till Surin så var det poliskontroll där.

Konstapeln blåste i visselpipan och vinkade in oss.

Skit inget körkort med mig och dubbelskit för Patrik hade inte hjälm.

Han var faktiskt trevlig och förklarade att det är 300THB, 60:- i böter för att man inte har hjälm, men jag fick inget för att jag inte hade körkortet med mig annars är det 500THB, 100:-. Patrik fick gå in på polisstationen och snällt betala. Det var han och alla "krimknuttar" som satt som svalor på en telefontråd där inne. Nu kan han åka 1 månad utan att få böter igen.

Jag har ju lite att vara rädd om, men Patrik är ju så rädd om frissan så han åker utan ha ha ha...


Ja vilken start på tisdagen då vi har vårt fjärde bröllop.

 Hur ska dagen sluta???


Solkramar från mäj


Ovido - Quiz & Flashcards