Alla inlägg den 14 december 2007

Av Maria - 14 december 2007 11:38

Glömde skriva ut Deng´s webb sida

                                       http://phuketdir.com/dengskamalaresort/index.htm

Ett fint hotell som har bra prisklasser. Har 2 olika typer ett nybyggt och ett lite äldre. Alltid rent och snyggt.

Det drivs av en svensk kille Lars och hans trevliga fru Suwan som dess utom är en jätte duktig kock. De har en restaurang som ligger precis vid stranden.


Solkramar från mäj

Av Maria - 14 december 2007 11:01

Idag har vi verkligen haft en slappar dag.

Patrik har tom sovit middag och jag spelat tetris.

Fy det blir som ett gift. Vi tävlar alla 3 och jag ligger efter...som vanligt.

Tror att Patrik fuskar, men det går inte sägs det.


Olle slutade 12 idag och de har alltid ngn extra god mat på fredagarna.

Har tagit en tur runt Kamala och kollat in.

Ibland är det jätte fina hus och i nästa krök är det plåtskjul där det ofta bor Burmaneser....stackar dom och bo sådär. Det första jag tänker på är alla kackelackor, andra kryp och säkert ormar. Men det bekommer nog inte dem de bryr sig mera om mat för dagen... 

Fy va vi är bortskämda hemma som har ALLT och lite till. När jag tänker på allt onödigt jag har hemma i skåpen blir jag trött på mig själv. Jag och säkert du med har "stinnkilat" med saker hemma som vi nästan aldrig använder.

Som sagt det finns mycket tid för eftertanke här och jag tänker mycket...

Ta bara som alla glas jag har hemma i Svedala, rödvinsglas, vittvinsglas, champagneglas, whiskeyglas, likörglas, ölglas, dricksglas ja så har jag säkert några till. De har jag i full uppsättning...

Här har jag 2 vinglas fast inte likadana, 6 dricksglas, 6 champagneglas men de skulle jag inte haft om det inte vore för bröllopen. 2 kaffemuggar också olika.

 Å tänk det fungerar UTMÄRKT!!!

Vi har några gafflar,  knivar och 4 tallrikar.

En brödrost 2 kastruller och en wokpanna

Tänk att det går att steka ägg även i den ha ha ha

Vi har faktiskt köpt en kaffebryggare 60kr.

 Okey, här har vi inte direkt någon främmat som hemma men i allafall.

När marmeladburken tog slut fick den bli till kaffeburk.

Om vi köper ngt och det är med tex lite snöre runt så sparas det för det kommer säkert till användning. Dels för vi inte vet riktigt vart vi ska hitta mer.

Nu kom jag tänka på min mormor...

 Fick alltid tillbaka omslagspapper som jag hade runt hennes paket när det var min födelsedag. Men hon var ju uppvuxen med det, vara lite sparsam.

Fast vi tycker det är snålhet hemma...

Då kommer jag och tänka på en sak till. Kanske är bra att vara lite sparsam och återvinna för här ligger det skräp everallt. Om det fanns lite mera papperskorgar här så skulle det nog inte vara så himla skräpigt.

Ska nog gå till kommunhuset och tipsa om det...ha ha ha


Nej nu ska jag ta mig ett glas julklapps vinsom jag fick av Transcom tjejerna tack igen, det är ju fredag.

Ha en bäst helg på er för det ska jag ha.


Tänk på att...

Titta efter i dina skåp vad du inte anväder och städa ut.

Sälj på blocket eller tradera och köp dig en upplevelse för pengarna.

Den berikar ditt liv mer än fina "skådebröds" glas i skåpen, jag lovar!


Solkramar från mäj

Av Maria - 14 december 2007 03:16

Annica och Niklas var vårt första brudpar.

De var så himla fina och deras grabbar, Niklas mamma och hennes man var också med.


Eftersom det var vårt första så var jag ju lite pirrig såklart.

Men det var så fint och allt gick som jag hade tänkt mig.

På kvällen hade jag ordnat middag åt brudparet nere på Katathani resort där de även hade bröllopsnatten.


Solkramar från mäj


Av Maria - 14 december 2007 02:54

Luciatåget Olle fick vara med om igår är nog det tåg han mest kommer att komma ihåg när han blir äldre....

Det gick på olika platser bla nere vid stranden.

-Orkar inte ha på mig tomteluvan för det är för varmt, sa han.

Avslutade på Marias rest på kvällen även där gick barnen.


Patrik fick till sin stora förtjusning fläskkotletter, kokt potatis och champinjonsås. Jag var ju givetvis där med min gaffel...

Olle tog stuvade makaroner och köttbullar, även där halkade min gaffel in.

Själv tog jag chicken in garlic and peppersås så även idag när jag vaknade hade jag haft besök av någon som har gjort ngt i min mun i natt....


Idag ska jag träffa nästa brudpar som vi har den 18 dec och göra klart inför deras underbara dag. De ska vara på stranden här i Kamala.


Ikväll är det marknad här i byn och den är kul att gå på tycker jag.

Där hittar man det mesta. Blir nog mkt frukt och grönt idag för det är både billigt och gott där. Patrik och Olle har köpt shorts billabong och de kostar 39:- st. Det gör de flesta plagg där och det är bra för de har fasta priser så miniräknaren slipper fara fram och tillbaka hela tiden.

Köpte solglasögon för 19 kr jätte snygga och Patrik en plånbok och en klocka för det samma 19:- st.

 Det bästa är det är gå avstånd dit.


Nu ska vi boka rum åt några kompisar som kommer på lördag för2 nätter.

Ha en bäst fredag på er för det ska vi ha...


Tänk på att...

Fredagar är perfekt för mys så mys ordentligt idag.

Laga ngt extra gott och duka lite extra fint till kvällen.

Solkramar från mäj


Ovido - Quiz & Flashcards