Alla inlägg den 4 december 2007

Av Maria - 4 december 2007 09:22

Hurra vilken handyman jag har, Patrik har fixat till så vi har internet hemma.

Det är ju inte bara att ringa om man vill ha ngt fixat som hemma.

För det första så fattar de inte vad jag säger och inte jag vad de säger heller, så är jag ju ingen dataexpert.

Idag har vi förberett inför kommande bröllop på torsdag. Blommor och restaurangen. Tycker vi fått ett bra bemötande från alla de Thailändare vi har att göra med. Alla är så hjälpsamma men, allt kostar pengar!!!

Det är inte som hemma tjänster och gentjänster..nej nej här är det pengar som gäller.

Om vi har tex 4 saker att göra en dag så hinner vi med 2 i bästa fall 3 saker.

Första dagarna fick vi gå överallt och då tog det evigheter att göra en sak. Nu när vi har moppe så öppnades en ny värld. Jag måste erkänna att jag var lite nervös i början att köra i trafiken. Först vänstertrafik och sedan kör de som galningar, men nu har jag vant mig. Patrik tycker som jag skrev tidigare att det är jag som är trafikfaran men jag vill ju komma fram dit jag ska hel.


Nu kom Olle hem från skolan och pratade "lite" Thai. De har Thailändska på schemat varje dag så han kommer säkert att lära sig en hel del.

Han hade fått skriva sitt namn ojoj det kommer att ta tid för mig. Jag får nog hyra in Tou som speciallärare när jag kommer hem.


Har träffat några föräldrar till barn som går i Olles klass och alla så tycker de att det här är livet. Inge stress och "jagande" hela tiden.

Ibland tänker jag på livet hemma i Sverige...

Inrutat, stress, planering hålla koll på allt osv

Här har vi vårt lilla hus som sköter sig själv, tar dagen som den kommer (förutom vissa dagar såklart) det är inte den där stressen här.

Jag tom går saktare....

Igår sa jag till Patrik när vi satt på stranden:

-Det känns som jag har glömt något! Känns som jag inte har tid att sitta här, typ lite onyttig för jag inte gör ngt.

Det är ovant att "Bara vara" men nu börjar jag kunna slappna av.


Ska gå på marknaden här i Kamala ikväll och handla mat och frukt. Är faktiskt sugen på potatis...

Ska försöka få in lite bilder nu med.

Tänk på att...

Livet är en direktsändning och går inte i repris..

Solkramar från mäj

Av Maria - 4 december 2007 03:12

Jaha da var den forsta stora dagen klar Hade det forsta i sondags och det var sa himla vackert.Hade gjort fint med blommor och annan dekoration. Ceremoniforratteren var kalas bra.

Ja sa har onskar jag att alla fick gifta sig sa romantiskt och enkelt.


Det har blivit vardag for oss nu. Olle har borjat skolan och dar kom han in snabbt. Finns nagra grabbar till i hans alder sa de tyckte det var jatte kul att han kom. Var med pa samlingen idag och alla barnen fran 4-16 ar satt samlade i en ring. De fick beratta om lite av varje och till min mycket stora forvaning sa rackte inte Olle upp sain hand och sa ngt. Sa till Patrik

-Ska vara med om nagra dagar da ar det val bara han som viftar med handen.

Hyrt moppe sa vi har akt runt en hel del och kollat. Hittade en egen strand igar det var bara vi 2 dar. Konstigt att de fortfarande finns pa Phuket sa centralt.

Maten ar ju kanon som vanligt. Bredvid oss ligger det en restaurang som Maria, hon som driver svenska skolan nyss har startat. Dar finns det aven lite svenska ratter sa igar at Olle stuvade makaroner och kottbullar. Patrik blev faktiskt avis...

Idag ska vi boka lite hotell at gaster som kommer hit. Det borjar komma mer turister och da gar aven priserna upp pa allt.

Tyvarr har vi inte fatt fart pa var dator hemma, ingen av oss ar speciellt bra pa den grejen...Men, man kan ju inte vara bast pa allt!!

Haft sol varje dag och jag tanker pa er dar hemma som maste dra pa massor av klader. Det ar linne och shorts som galler.

Nu ska vi ta en frukost och sedan hotellbokning.

Tahi ordsprak

Det du inte hinner idag... det tar du imorgon...

Ovido - Quiz & Flashcards