Direktlänk till inlägg 28 december 2008

26 december...

Av Maria - 28 december 2008 12:00

Ja då var det den 26 dec 2008...


Vi var till vårt tempel här i Kamala och fick välsignelse av munkarna.

Sedan gick vi ner till stranden och åt frukost.

Det är en dag som alltid kommer att vara smärtsam och påminna mig om att livet blir inte alltid vad man har tänkt sig.

Att jag ska vara tacksam över det jag har och mån om mina kära.

Den 26 dec 2004, då var mitt liv så där bra ni vet att jag fick nypa mig i armen...

-Har jag det äntligen fått så här bra i mitt liv?

Ja, det hade jag verkligen ända tills tsunamin slog in och förändrade mitt/vårt liv helt om.

Att våran älskade Nocke blev "kallad" till ett nytt uppdrag och vi fick stanna kvar här ett tag till....

När jag tänker på Nocke så tänker jag på honom med mycket glädje, allt vi han med att göra och uppleva tillsammans. Att få känna / ge kärlek av en människa som jag visste att jag skulle leva med i nöd och lust och till döden skiljer oss åt....

Nu blev inte mitt liv som jag hade tänkt...

Idag har jag valt att gå vidare med mitt liv för det vet jag att han vill.

Det hade ju vi bestämt...

Att jag har tillåtit mig att träffa en ny kärlek Patrik, som vill dela mitt liv med mig och ge och ta kärlek.


Tänk på att njuta av dagen för imorgon vet vi aldrig vad som händer...


Solkramar från mäj...

 
 
Ingen bild

Kusin L

28 december 2008 21:33

Stor kram till er från oss. Har tänt ljus här hemma...men verkar som farbror Nocke var på resande fot ,-)

 
Ingen bild

Anette

29 december 2008 11:02

ibland är det övernedrigt att ni är för långt bort för en kram...

 
Ingen bild

eva

29 december 2008 21:35

många kramar från eva dag linus o emma vi tänker på er.

 
Ingen bild

Katarina

30 december 2008 09:23

Tänker på er....bamsekram till er från mej!

 
Ingen bild

ue

30 december 2008 18:31

Hoppas ni har det riktigt varmt och skönt och får ett nytt gott år 2009. Saknade Er kring jul och all god mat som vi vet att ni uppskatttar. Visserligen är inte Thai mat heller helt fel, men frestelse (7 DL) mums. Hopppas ni får ett RIKTIGT gott nytt år för det har vi alldeles strax.....Kramar från hela familjen Ekman. (PS har skickat SMS men förmodligen går det inte fram)

 
Ingen bild

kristina L

30 december 2008 22:13

Gott Nytt År - nu ligger "bubblorna" på kylning och hummern skall gratineras; lite jobb under dagen imorgon - men sedan..... ledig! Härligt!!!! Hoppas 2009 blir så som ni önskar!

 
Rijo

Rijo

30 december 2008 22:27

Gudars Maria. Nu kom nästan tårarna. Är fortfarande så lycklig för din/er skull. Att du och Nocke hade en plan, även om den var en reserv =), och att du kan leva den planen istället om du förstår mig rätt.. Att Patrik kom till er.. Kram till er från oss!!

http://rijo.blogg.se

 
Ingen bild

Maria

31 december 2008 10:28

Tack goa er för tankarna...
Ja 7 dl är inte helt fel mums.
har faktiskt med så vi ska allt göra en Jansson här nere när det lugnat sig.
Solkramar från mäj...

 
Ingen bild

Farmor K.Bergius

31 december 2008 16:59

Hos oss är det fortfarande nyårsafton. Vi firar själva arne och jag. Bra! För jag är så förkyld. Vi var ju många på jul, så vi klarar oss ett tag.Hälsa alla vi känner!!
GOTT NYTT ÅR och många kramar.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 18 januari 2010 02:49

Jaha, då var det måndag i Paradiset igen.   Den här veckan är det mycket på G. Roliga möten och lite annat smått och gott.          Så här bor vi i vårt nya hus nu. Jätte mysigt men en otrlolig färgsättning inne. I hela huset har vi b...

Av Maria - 16 januari 2010 16:14


Men oj va det var länge sedan jag bloggade fick jag se. Har ju fullt upp på dagarna med både jobb och annat besök. Rosita & Janne har varit här och vi hade kul som vanligt. Möe skratt å tokigheter blev det. De höll inte på att komma hem he...

Av Maria - 27 december 2009 09:30

Nu är julen slut igen... Nu är det inte samma julstress här som hemma visserligen.   Var till temlpet och munkarna igår. Det har blivit vår tradition och det känns skönt. En dag som jag skulle viljat haft Robin, Sandra och Sofia här....   V...

Av Maria - 25 december 2009 16:14

      God fortsättning... Hade en härlig julafton igår. Jul lunch på stranden. Hämtade Rosita & Janne "mitt i Kalle Anka" Vi träffades ett helt gäng nere hos våran "favvo" Mr Sutee på stranden för julmiddag på kvällen. De hade gjort s...

Av Maria - 23 december 2009 11:38

     Vi har så många husdjur här hos oss. Det här är Fegis, vi kallar honom det för i början var han en riktig fegis.   Han är bara en valp och det märks för han kom i morse med Stinas sko i munnen. Det luktade väl "gott" så klart.   ...

Ovido - Quiz & Flashcards