Alla inlägg den 9 december 2008

Av Maria - 9 december 2008 19:01

Tittar på gamla bilder från somamren och då hittade jag den här bilden.

När Olle, Raija och jag var ute och red islandshäst...det var mysigt...

Hade inte ridit på 10-15 år ja kanske mer när vi kom på att vi skulle göra det.

Raija som är van tyckte vi skull ta 3 timmar och vi hängde givetvis på.

En sån härlig dag och jag hade en jätte snäll häst...som tur var.

Stannade och fikade och vidare på häst ryggen. Både töltade och galloperade och jag var riktigt stolt över mig själv faktiskt.

Även Olle "gasade" på riktigt ordentligt.

Men....dagen efter då töltade jag inte och dag 2 då galloperade jag definitivt INTE.

Wow...visste inte att jag hade muskler på vissa ställen.

Men vad gör man inte för att få lite frisk luft, eller hur Raija??


Idag har vi haft jobbardag och vi hade både tur med väder och allt blev så lyckat.

Ett som vanligt härligt par och jag måste bara berätta en rolig sak.

Paret kom ner från Khao Lak och hon frågade om man kunde köpa vita kallingar för hans byxer som han hade sytt upp var ganska genomskinliga.

Det finns på byn sa jag.

Patrik hämtade upp dem vid deras hotell och de kom ner till stranden.

Jag frågade hur det hade gått, om de hittade några kallingar?

-Nej, sa han.

-Pappa får jag berätta?, sa dottern.

Nej, sa han.

-Jo snälla med lite fniss i frågan.

-Ja gör det, sa jag.

-Pappa hittade inga kallingar så han har mammas trosor, sa dottern.

Mamman skrattade...

-Jaha, sa jag. Vad har du då? frågade jag henne?

-Hon har inga alls, sa dottern i gapskratt.

Gissa om vi skrattade åt det.

Ja faktiskt pappan med.

Man får vara med om många roliga saker här hos oss, och träffa många härliga människor.


Ikväll har vi grillat mums det finns så mkt gott att grilla här och kostar ingenting mot hemma.

Kom över så ska jag bjuda på grillat...


Nu är det natti natti för imorgon är det jobb igen. Ska till kata på möte.


Solkramar från mäj

Ovido - Quiz & Flashcards