Alla inlägg den 16 december 2008

Av Maria - 16 december 2008 16:59

Jaha då är man på skolbänken igen!!!


Patrik och jag ahr börjat ta thai lektioner.

Det är så kul för en av tjejerna på Popey, enrestaurang vi brokar äta på vill så gärna lära sig svenska och vi thai så vi har utbytar dagar.

Hon lär oss thai och vi henne svenska.

hon lär sig såååååååååå så fort och vi lite trögare kan man säga hm......

Imorgon kl 10 igen, faktiskt jätte kul.

Det är det enda sättet att lära sig tror jag att vi kan öva under tiden.

Så nu pratar vi "blatte thai" med alla vi träffar.

Har gett mig tusan på att jag ska kunna konversera innan jag åker hem.


Nej nu är det verkligen natti natti för mig....


Solkramar från mäj...

Av Maria - 16 december 2008 16:50

Kommer ihåg för ett år sedan när jag skrev något liknande...

Ingen julstress hos oss här i Paradiset....

Det är så skönt att slippa allt det nu. Jag vet att där hemma börjar det trissas upp men allt inför julen..visst har det en speciell känsla men....

Nja jag tycker nog att det är bättre här hos oss nu.

På kvällarna är det mera julkänsla här med alla lampor och ljusslingor men på dagarna är det inte samma känsla.


Olle har köpt en julgran ha ha ha'

All inclusive kan man säga.

THB 159 kostade den ca 35kr kommer snart en bild på den.

Men vi alla har fått stränga order att HAN ska lägga in en bild först på sin blogg.....så vi får nog vänta.

Den är jätte fin med färgade lampor och små tingeltangel saker.

Vad mer kan man förvänta sig av 35 kr.


imorgon är Patrik och jag lediga så det blir en morgon prom och sedan ska det nog bli beachen för det var länge sedan vi låg där.

Matte och Kickan m familj kommer ju snart så det är bäst att vi inte är vinter blåa i pälsen....


Natti natti kramar från mäj

Ovido - Quiz & Flashcards