Alla inlägg den 6 december 2008

Av Maria - 6 december 2008 19:42

Nu är vi hemma efter besökt Khao Lak och vår vän Kik.

Det var så himla kul att få träffa henne igen. Hon liksom jag blev faktiskt rörd, att jag blir det är ju inte så konstigt men att hon blev det inte vanligt bland Thailändarna.

Hon har tillsammans med sin kille Tom öppnat en liten tour agentur på hotellet som hon bjöd in oss till.

På kvällen tog de med oss till en liten typiskt thairestaurang som inte såg ut något alls för världen. Vi satt precis på trotoaren men myror överallt, i allafall när vi kom...

Men...där åt vi den godaste maten jag ätit här sedan vi kom. Sandra och jag som älskar räkor tog det i olika former grabbarna tog lite blandade thairätter.

Tom hennes kille frågade mycket om Robin och han berättade hur han kände när han hittade Robin på sjukhuset i Takua Pau. Det var nästan så det kom tårar på honom när han berättade om det.

Jag förstår att de haft mycket att bearbeta efter tsunamin så det var som att de kännde "frihet" att få prata av sig om det de hjälpte mig/oss med.

Att de var runt i tempel och letade efter Nocke även långt efter att vi hade åkte hem.

Det var så, ja vad ska jag säga...kul intressant gripande att höra vad de berättade.


Nu är det uppstädat där helt igen och turisterna börjar komma tillbaka.

Men det är väldigt lugnt och det kommer säkert att ta några år till innan det kommer att bli som innan tsunamin, trodde de.


Hotellet som vi bodde på hade jag ett möte med ang det jag jobbar med och jag berättade om mina framtidsplaner och de olika möjligheter jag såg att det fanns för dem där.

Kvinnan jag pratade med blev jätte intresserad och ville gärna att vi skulle starta ett samarbete snarast.

Det var en rolig "semester" på många sätt.

Men det allra roligaste var när en man skulle visa oss rummen.

Visade oss en familje villa och det vara bara wow....

Två våningar med allt man kan tänka sig.

Olle "packsade" övervåningen och vi var alldeles till oss va fint vi skulle få bo. Vi gick ut för att gå tillbaka till receptionen och hämta våra väskor (trodde vi) när Sandra sa, -Och nu ska vi få se vårt rum! lite ironiskt och vi skrattade. Tror du det sa vi det här var ju vårt rum......

Men så var ju inte fallet...vi fick ett annat fint men mycket enklare rum.

Det har vi skrattat gott åt i helgen, att vi trodde vi skulle få bo i THB 26.000/natt villan ha ha ha

Hur som så hade de så många fina rum och sviter att erbjuda.


Nu har vi varit på taco buffé på The Bay och det är inte helt fel det heller.


Tar nu natti natti för mina ögon börjar slå ihop.


Solkramar från mäj



Ovido - Quiz & Flashcards