Direktlänk till inlägg 5 januari 2009

Nyårs Kramar från oss till er 2009...

Av Maria - 5 januari 2009 15:55

Massor av grattis kramar till Dennis som fyllde år igår...


Massor av kramar till Patriks mamma Solveig och Gösta som snart kommer hit och hälsa på oss och det ska bli jätte kul.

Solveig...vi har bett vår kompis skriva en lapp på thai med texten:

Jag är allergisk mot chili....

 Stackar dej.. och här i Thailand, men Olle har en lösning..

Bara hamburgare, carbonara och club sandwich...


Det kommer allt att lösa sig


Solkramar från oss

 
 
Ingen bild

kristina L

5 januari 2009 16:04

Gott nytt år! Är i Gbg nu och här finns något som inte finns i Kga (rätt dåligt faktiskt): lakritssås till glass! Fattar inte hur någon kan klara sig utan detta baslivsmedel. Nu köpte jag 4 tuber så det räcker till nästa gång jag är här.... i februari! Så, en eloge till Ica Focus (vid Liseberg)! Hoppas ni har det bra! Imorgon åter till Kga... med lakritssåsen förstås:)
Kramar - så fiiiint foto på er!

 
sandra

sandra

5 januari 2009 16:05

Gud va snygg du är i håret maria :D

http://sandragranath.blogg.se

 
Rijo

Rijo

5 januari 2009 21:25

Fattar inte heller nånting, varför är jag här och inte där ni är??? =D.
På måndag börjar jag på mitt nya jobb Maria. Gosh! Helt nervös... =) Kram till er.

http://rijo.blogg.se

 
Ingen bild

Anette

5 januari 2009 21:26

Men Maria! va snygg du är!!!vem luffar´n bredvid??? nej då men Patrik ser ut o må bra( som vanligt) o du strålar...Mågott.
Jag har precis lagt en mil bakom mig i längdspåren i sälenfjällen. 6 grader o sol.Fantastiskt det med men om man blir sån där i Thai får vi ta det lugnt med liftkorten o komma till värmen istället:)

Patrik...du ÄR ju i grunden snygg du med så misströsta inte nu.. kram kram från oss

 
Ingen bild

Maria

6 januari 2009 02:21

Kristina, härligt med Gbg dit måste vi åka ner i vår när jag kommer hem. Vore jätte kul om vi tjejer kunde göra det.

Sandra, tack för det gillar faktiskt och ha kort hår. Saknar din blogg från USA. Visa Robin hur man gör så han kan blogga nu när han åker.

Rijo, Massor av lycka till med nya jobbet. Om det inte blir som du tänkt dej så vet du vart jag är fniss...

Anette, ha ha ha tack Nu ÄR Luffar´n sur. Nej då det kommer tillbaka hälsar han.
Va kul att du ska köra Vasaloppet önskar jag kunde stå i Mångsbodarna med blåbärssoppa och heja på dej..Jag hejar hela loppet så nu du ev tappar sugen så är jag bakom med piskan eller kanske framför med vin dunken ha ha ha

Kusin Kristina, Massor av Gott Nytt år till er. Kul med nytt jobb och att flytta "hem", måste kännas bra och slippa pendla. Massor med lycka till...

Solkramar från mäj

P.S Jätte kul att höra vad ni pysslar med där hemma

 
Ingen bild

Alex!! (:

6 januari 2009 09:38

Fin glugg som pappa har.. :D:D

 
Ingen bild

KusinL

6 januari 2009 11:51

Åhhh vilket fint kort på er...ni ser mkt välmående ut men jag hade inte räknat med ngt annat när ni ju är i paradiset. här är allt bara bra..jag har bara 29 pass kvar på det "gamla" jobbet o vet ännu inte var jag kommer...men nya mål är nya möjligheter...nu ska jag ge mig ut på 1 tim promenad...dags att ta tag i figuren innan vi kommer...vill ju var lite bikinisnygg. kram L

 
Ingen bild

Maria

6 januari 2009 20:06

Hej Alex...
Ja visst är den.
Be farmor ringa innan hon åker skulle vilja ha med lite saker när hon kommer.

Hälsa alla
Massor av solkramar från mäj...

 
Sandra

Sandra

7 januari 2009 11:32

Aa nu är det mörkt igen =) ja Robin berättade att ni skulle ha bröllop på ön, gud va fint =) Igår träffade vi texas en liten stund, robin tog med han ut till linnebäck så han fick springa och busa lite =)

http://sandragranath.blogg.se

 
Sandra

Sandra

7 januari 2009 11:43

Haha de där med att du saknade bloggen från usa, Robin kommer att blogga från min blogg när han är där. Kanske inte blir så ofta men han kommer att skriva nån gång säger han =) haha

http://sandragranath.blogg.se

 
Paula

Paula

7 januari 2009 21:07

Hej Maria!!!! Hittade till din blogg via Lotta och smög mig in och läste lite ;)) Vill önska er alla där nere ett riktigt gott nytt 2009! och ni har de verkligen underbart i paradiset. Njut av livet och vi ses väl här hemma, kanske på Konsum, där vi ses ibland =)). Me många minusgrader, men me många varma kramar till er från oss!!! Paula Sandström

http://dageneftervardan.blogspot.com

 
Ingen bild

Anneli

7 januari 2009 21:21

Hej raringar,
Kul att läsa att ni har det bra. Vi sitter under filtar i soffan och eldar för fullt i Bergslagskaminen ute är det 10 minus :)!? Ni minns väl inte hur det känns. För övrigt har vi haft ledigt efter en mastig dec med massor av julbord och nyårssupé. Vi har varit i Tännäs 5 dagar, i den stugan vi skulle till. Minns du Maria, när vi skulle vandra och dricka vin? Det var underbart vackert så det måste vi göra nå´n annan gång. Nåväl, nu kör vi som vanligt igen. Micke planderar sitt nya äventyr och fick en resväska av mej i julklapp.
Nog för idag. Vi saknar er! Kramar från Rådesjö´s

 
Ingen bild

Helena

7 januari 2009 21:25

Hej på er!
Äntligen hittat din bloggsida.
Ni ser ut att ha de underbart!
Kommer kika in lite då å då.
Hälsa alla!
Bamsekramar Helena P :)

 
Ingen bild

Maria

8 januari 2009 04:43

Hej Paula, skrev ett långt inlägg på din blogg men upptäckte att jag inte hade ngt lösen suck...Så här kommer det kramar tillbaka.

Anneli, Ja tänk va jag ser fram emot vandring..som jag har tjatat om det i alla år. Nu gör vi det iår!!
Hälsa all jätte mkt från oss

Helena P, Hoppas ni haft en skön jul och fått vara lite lediga. Hur går det med försäljningen? Håller tummarna för då kanske ni kan titta ner och hälsa på.
Hälsa alla från oss

 
Ingen bild

Kusin Lena

8 januari 2009 10:06

Åh vilken härlig bild...Ni ser ut och ha det gött där nere...Bmase-kramar från oss i karlskoga

 
Ingen bild

Kerstin (farmor)

8 januari 2009 16:31

Nu vet jag hur jag skall låta klippa mig. Tar med kort på dig Maria o tar med till frissan. Tyvärr har Monica slutat. Hon kunde klippa mig sååå bra. Får försöka hitta någon annan. Patrik ser också strålande ut i sin frisyr fni.... P DU är så gullig. Får man tycka det fast man är en gammal käring. God fortsättning. Kramar tiller alla.

 
Paula

Paula

8 januari 2009 19:55

Hej igen Maria.....nu e jag här varje dag o kollar läget för o se hur ni har de, o hur gööött ni lever där nere...avig??? nääää...int jag inte. Visa Jesper runt lite oxå o han kika in i Olles blogg o han ville väl inget annat än o sälja av allt o flytta ner, o jag skulle kunna göra de vilken dag som helst....de e Peter som e lite skraj för äventyren o allt de innebär o leva i ett annat land. Men, men..jag får drömma vidare o följa er här o njuta me er, o kanske han följer me en dag. Försök igen me ett inlägg i bloggen..alltid kul o se att någon varit där o skrivit lite. O nu e de inte lika kallt här längre, så ännu varmare kramar till er från oss. =))

http://dageneftervardan.blogspot.com

 
Ingen bild

Ing-Marie

20 januari 2009 17:55

BÄTTRE SENT ÄN ALDRIG!!!!God fortsättning på er där i det hemska paradiset(låter det som nån är avis ,eler?)Vi ville bara försäkra er om att TEXAS( numer MIN HUND)ha ha....mår alldeles förträffligt. han är sssssåååå go. ni har det underbart förstår jag. det går ett program på tv om reseledare i Thailand , tänkte på er när jag såg det, det ser så härligt ut. ja, här har det snöat hela förmiddagen och varit blåsigt,man kan hålla sig för skratt! ha det nu fortsatt gott så ska jag försöka höra av mig snart igen. KRAMIZAR från TEXAS och vi andra här hemma.:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 18 januari 2010 02:49

Jaha, då var det måndag i Paradiset igen.   Den här veckan är det mycket på G. Roliga möten och lite annat smått och gott.          Så här bor vi i vårt nya hus nu. Jätte mysigt men en otrlolig färgsättning inne. I hela huset har vi b...

Av Maria - 16 januari 2010 16:14


Men oj va det var länge sedan jag bloggade fick jag se. Har ju fullt upp på dagarna med både jobb och annat besök. Rosita & Janne har varit här och vi hade kul som vanligt. Möe skratt å tokigheter blev det. De höll inte på att komma hem he...

Av Maria - 27 december 2009 09:30

Nu är julen slut igen... Nu är det inte samma julstress här som hemma visserligen.   Var till temlpet och munkarna igår. Det har blivit vår tradition och det känns skönt. En dag som jag skulle viljat haft Robin, Sandra och Sofia här....   V...

Av Maria - 25 december 2009 16:14

      God fortsättning... Hade en härlig julafton igår. Jul lunch på stranden. Hämtade Rosita & Janne "mitt i Kalle Anka" Vi träffades ett helt gäng nere hos våran "favvo" Mr Sutee på stranden för julmiddag på kvällen. De hade gjort s...

Av Maria - 23 december 2009 11:38

     Vi har så många husdjur här hos oss. Det här är Fegis, vi kallar honom det för i början var han en riktig fegis.   Han är bara en valp och det märks för han kom i morse med Stinas sko i munnen. Det luktade väl "gott" så klart.   ...

Ovido - Quiz & Flashcards