Alla inlägg den 8 januari 2009

Av Maria - 8 januari 2009 18:20

Åkte ner till stranden en liten stund idag och satt och filosoferade på vad jag ska göra när jag kommer hem i mars.

Jag har ju som vanligt massor av ideér.


Ska fortsätta med föreläsningarna och det vill jag verkligen ha mera av.

Tycker om att få dela med mig till andra av mina erfarenheter i livet.

Vet att det finns massor av människor som behöver få inspiration och bli peppade i uppförsbacken.


Så om det finns någon som behöver en frisk fläkt med massor av energi att ge så finns jag här.

För mig är det inte så noga vad jag gör, bara jag får vara kreativ...


Va kul nu väntar jag på att det ska komma någon som behöver hjälp...


Nu är det faktiskt natti natti här hos oss i Paradiset.


Solkramar från mäj...


Tänk på att...

Ber man inte om hjälp så kommer det aldrig något....





Av Maria - 8 januari 2009 18:09

Glömde berätta när vi åkte hem från Rawai sist kl 2 mitt i natten efter ett jobb och Sandra körde.

När vi kom till Kata (ca 40 min söder om oss) så hade de poliskontroll...

Nejmen...sa Sandra.

Det är inte så kul att bli stoppad av polisen, även att man inte har gjort ngt här.

Ner med runtorna på båda våra sidor och poliserna lös med ficklampor rakt på oss och de frågade efter körkort.

Sandra visade och de frågade vart vi bodde.

Då kom det fram en till polis som sa,

-They live in Kamala...It´s okey.


Fju...det var fd polischefen här i Kamala som kände igen oss.

Vi drog upp rutorna och åkte iväg..

Gissa om vi gapskrattade när vi åkte.

Tänk att de känner igen oss även nere i Kata.


Solkramar från mäj...


Tänk på att...

Ibland är det bra att prata med allt och alla...


Av Maria - 8 januari 2009 18:04

Jaha så var det mitt internet igen...

Jag som hade en så himla fin bild men den går inte att ladda upp.
Har provar flera gånger men får lägga in några andra istället.

Hade jobb idag och nu behöver jag inte vara orolig för vädret.

Har kalas väder nu strålande sol och över +35.

 Imorgon igen men sedan har vi lugnt ett tag fram över.

 Patriks mamma kommer på lördag så nu ska vi "turista" oss lite. 


Solkramar från mäj


Av Maria - 8 januari 2009 05:19

Så här vackra var Tove & Henrik när de sa -Ja, till Kärleken en tidig morgon i december.

Det kom en långtail båt och hämtade upp dem när allt var klart.

De hade en heldag längst kusten och stannade till vid lite olika stränder.


Solkramar från mäj

Ovido - Quiz & Flashcards