Direktlänk till inlägg 19 november 2007

Typiskt just nu....

Av Maria - 19 november 2007 08:04

Nu är det måndag igen...tror bara veckan består av fredagar och måndagar.

Men, idag är det inte vilken måndag som helst, det är precis 1 vecka kvar tills vi åker.

Det är mycket som ska göras nu så jag tror att

 jag snart har en lista för listan...på saker som ska göras innan.

Vad hände i helgen då, så typiskt...

Värmepumpen stannade, helt död.

Tur att jag har en händig boyfriend som fick fart på den igen. Men det var inte allt...

Det började bli oroväckande högt vatten i toan när vi spolade. Jaha bara att fixa avloppet.

Men som tur är, så är Patrik bra på så mycket och även avloppet blev fixat.

Vi hann även med Patriks mormors 85 årskalas.

Vilken tur att jag har drygt 40 år på mig att planera mitt 85 årskalas ha haha...


Det bästa i helgen var att få träffa Robin igen. Han har varit i USA i 2 veckor och bla kört cross. Tävlat och det gick jätte bra för honom. Varit i Las Vegas på bilshow, dragracing på Pomona och farit runt i Los Angeles. Gissa om det var många förmaningar innan han åkte från mamma.

Till slut sa han:

-Men mamma, du behöver inte vara orolig för jag är ju faktiskt 18 år nu!!

Ja just därför, tänkte jag. Har också varit i USA som 18 åring och ska väl inte dömma honom efter mig...


Det är inte bara jag som har många saker att tänka på nu.

Olle kom just tillbaka hem från skolan och hade glömt gympakläderna, suck va jobbigt det var att cykla, kan inte du skjutsa mig tillbaka till skolan?

-Nej, det går så fort att cykla tillbaka,sa jag och kände mig lite taskig att jag inte gjorde det.

Men det är "lärpengar" och så ger det motion, tänkte jag.

Nu ska jag knyta ihop deet sista med Thailand innan vi åker. Har nästan allt klart och det känns skönt att inte behöva stressa sista dagarna.


Ska med min "Storyteller" kompis Anja till IKEA och köpa snyggt tyg som vi ska ha med oss. Även inköpa lite presenter till mina vänner där borta. Tänkte älg gossedjur till barnen det blir nog bra.

Kolla gärna Anjas sida men passa dej så du inte hamnar med i något reportage ha ha ha...


Tänk på att..

Må bra är att se framtiden som en spännande upptäcksfärd.

Det förflutna som en guldgruva

Och nuet som en gåva...



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 18 januari 2010 02:49

Jaha, då var det måndag i Paradiset igen.   Den här veckan är det mycket på G. Roliga möten och lite annat smått och gott.          Så här bor vi i vårt nya hus nu. Jätte mysigt men en otrlolig färgsättning inne. I hela huset har vi b...

Av Maria - 16 januari 2010 16:14


Men oj va det var länge sedan jag bloggade fick jag se. Har ju fullt upp på dagarna med både jobb och annat besök. Rosita & Janne har varit här och vi hade kul som vanligt. Möe skratt å tokigheter blev det. De höll inte på att komma hem he...

Av Maria - 27 december 2009 09:30

Nu är julen slut igen... Nu är det inte samma julstress här som hemma visserligen.   Var till temlpet och munkarna igår. Det har blivit vår tradition och det känns skönt. En dag som jag skulle viljat haft Robin, Sandra och Sofia här....   V...

Av Maria - 25 december 2009 16:14

      God fortsättning... Hade en härlig julafton igår. Jul lunch på stranden. Hämtade Rosita & Janne "mitt i Kalle Anka" Vi träffades ett helt gäng nere hos våran "favvo" Mr Sutee på stranden för julmiddag på kvällen. De hade gjort s...

Av Maria - 23 december 2009 11:38

     Vi har så många husdjur här hos oss. Det här är Fegis, vi kallar honom det för i början var han en riktig fegis.   Han är bara en valp och det märks för han kom i morse med Stinas sko i munnen. Det luktade väl "gott" så klart.   ...

Ovido - Quiz & Flashcards