Alla inlägg den 17 november 2007

Av Maria - 17 november 2007 20:03

Här kommer snart Olles skola...

Av Maria - 17 november 2007 18:40

Jaha, då börjar det närma sig den stora dagen som jag har väntat så länge på.

Jag har planerat mitt nya företag så länge fast bara i min "fantasi" och i drömmarna.

Nu ska det snar ut i "livesändning" och sjösättas.

Visst har jag varit och knutit kontakter, provbott på hotell, besökt massor av stränder och ätit på många olika restauranger men nu, nu snart ska jag få skörda det jag har sått.

Att få sammarbeta med människor på andra sidan jorden via knapptryckningar på dator det tycker jag är häftigt, prova gärna.

Här hemma har jag ett brett nätverk som jag vet jag kan ringa om det kör ihop sig, men där, i Thailand, där har jag inte hunnit bygga upp det så stort som här hemma ännu.

Fast jag känner att det här kommer att bli så himmla bra. För som jag alltid brukar tänka:

-Som jag tänker, så blir det!

Det håller jag stenhårt på.

När jag började att berätta om mitt nya företag så var det ofta en fråga jag fick:

-Vad ska du göra med Olle? (min son som är 11 år)

-Vad ska du göra med huset?

Klart, redan löst...

Det är saker som går att lösa och jag ser det inte som ett hinder eller problem.

Att jag tar med mig delar av min familj och flytter till Thailand under vintern ska bli både spännande och utmanande.

Olle tycker det ska bli jätte kul att få gå i skola i Thailand och bla få lära sig lite thailändska.

Tänk va många härliga mäniskor jag kommer att få möta och vad mycket jag kommer att få uppleva.

En fråga jag också har fått är:

Hur ska du bli rik på det här då?

Rik, det kan man vara eller bli på många sätt...

När jag blir gammal vill jag vara rik på upplevelser och fått förmånen att träffa många människor som har berikat mitt liv på ett eller annat sätt.

Visst, jag måste ha mat på bordet och kläder på kroppen(det kontot blir inte stort i Thailand)

men det vet jag löser sig.

Nu är det bara 9 dagar kvar tills vi åker och visst måste jag erkänna att det är lite pirrigt, fast på ett härligt vis.

Nu är grillen tänd...jaja vet att det är november men man kan grilla då med!!



Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards